BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszavonulót fúj a Ryanair

Nem vonul ki, de január 10-től 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait a Ryanair, mivel a Budapest Airport nem csökkentette díjait a kért szintre.

Michael O''Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója elmondta: az intézkedéssel 10 útvonal szűnik meg, ami hetente több mint 280 járatot érint, és ötről háromra csökken a Budapesten állomásoztatott repülőgépek száma is. Összességével 800 ezerrel csökken az utasok száma.

A vezérigazgató közölte azt is, hogy a tájékoztatót követően újra tárgyalóasztalhoz ül a repülőtér vezetőivel. „A téli menetrendben átlagosan 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt. Amennyiben piaci igény lesz, biztosan nem marad sokáig vákuum a Ryanair által elhagyott útvonalakon” – mondta lapunknak Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője.
Michael O''Leary, a Ryanair vezérigazgatója már nyáron jelezte, hogy köszönik szépen, de nem kérnek a Budapest Airport által kilátásba helyezett reptéri költségemelésből.

„A telekadó a reptér problémája. A növekedésünk csak akkor garantált a jövőben, ha a reptéri díjak alacsonyak maradnak. Az adóemelést nem velünk, hanem a kormánnyal kell rendezni” – fogalmazott az ír fapados légitársaság első embere. A Ryanair levelet is írt a magyar kormánynak, hogy vonják vissza az adóemelésről szóló döntésüket. „Veszélyes intézkedésről van szó, ami nem segíti a turizmust, mert tovább növeli a reptéri díjakat, így pedig Budapest veszít versenyképességéből más városokhoz képest” – szögezte le Michael O''Leary.

A Budapest Airport vezérigazgatója, Jost Lammers korábban azt nyilatkozta lapunknak adott interjújában, hogy a telekadó háromszorosára növekszik idén tavalyhoz képest (2,25 milliárd forintra), amit a Malév csődje miatt egyébként is nehéz helyzetbe került cég már nem tud egyedül lenyelni, ezért tovább kell hárítania a pluszterheket. Jost Lammers elmondta, hogy a légitársaságok már évek óta szenvednek a válságtól és a drága üzemanyag áraktól, így biztos, hogy egyik légitársaság sem fog örülni annak, hogy magasabb díjat kell fizetniük. Lehet, hogy néhány légitársaság csökkenti a járatok számát, vagy megszünteti működését Magyarországon.


Arról egyelőre tehát nincs szó, hogy a Ryanair megint kivonulna, mint tette azt 2010 októberében, amikor a budapesti repülőtéren jelentkező költségeik emelkedtek, miközben a régió több repülőterén – például Krakkóban, Rigában vagy Kaunasban – ezzel ellentétes folyamatok zajlottak. Amennyiben a repülőtéri költségek jelentősen drágulnak egy adott légikikötőben, a Ryanair nem képes fenntartani az úgynevezett ultra low cost üzemeltetési modellt, amit egyébként egyetlen ország és repülőtér kedvéért sem változtat meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.