A kínai társaság áprilisban indult üzleti évében azt tűzte ki célul, hogy ebben a térségben az akkori ötödik pozícióból a következő 12 hónapban a harmadik helyre lépjen előre, ezt azonban már idén őszre sikerült teljesítenie a cégnek. A Lenovo szeptember végére az EMEA régióban 10,8 százalékra növelte részesedését, köszönhetően annak, hogy egy 8 százalékkal szűkülő piacon több mint 27 százalékos forgalombővülést értek el. Lukács Anita jelezte: komoly sikerként értékelik, hogy a legnagyobb nemzeti piacokon ennél is nagyobbat ugrottak, hiszen Németországban, illetve Oroszországban már piacvezetőnek számít a Lenovo, s ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vártnál előbb dobogós pozícióba kerültek a térség országaiban.
Itthon ezt ugyan még nem sikerült elérnie a vállalatnak, amely Magyarországon az elmúlt negyedévekben a negyedik legnagyobb PC-gyártónak számított, a Lenovo hazai egységének vezetője azonban úgy látja, hogy a következő hónapokban hazánkban is még előrébb lépnek majd. Ez az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján nem tűnik lehetetlen vállalkozásnak, hiszen bár itthon a PC-piac koncentráltabb, mint a régió egészében – amit jól mutat, hogy Magyarországon a kínai cég 13,3 százalékos jelenlegi részesedése is csak a negyedik helyre elég – a tendenciák azonban igen hasonlóak, mint az EMEA-térségben: miközben a teljes hazai PC-piac forgalma az elmúlt negyedévben 13 százalékkal szűkült, a Lenovo hatodával tudta növelni értékesítését.
A kínai vállalat egyébként mind a lakossági, mind a vállalati szegmensben erős: előbbiben az asztali gépek és a notebookok esetében is már globális piacvezetőnek számít, míg utóbbiban a laptopoknál sikerült megszereznie világszinten a vezető pozíciót. Lukács Anita elmondta: a társaság itthon hagyományosan sok gépet értékesít a vállalati szférának, és folyamatosan nő a részesedésük a lakossági szegmensben is, eddig azonban az államigazgatási szektorban csak eseti jelleggel jelentek meg.
A jövőben azonban ezen mindenképpen változtatni szeretne a cég, s ennek érdekében a közelmúltban fel is vettek egy embert, akinek kizárólag a kormányzati eladások felfuttatása lesz a feladata – emelte ki. Lukács Anita ugyanakkor hangsúlyozta: a Lenovo nem kizárólag a PC-szegmensre koncentrál, a jövőben mind globálisan, mind Magyarországon más termékek piacain is szeretnék megerősíteni pozíciójukat. A táblagépeladások tekintetében például Kínában már második a vállalat, s ezen a területen a következő negyedévekben hazánkban is igen dinamikus bővülést várnak. A cég itthon ugyan már tavaly belépett a tabletpiacra, eddig azonban elsősorban a márkanév fogyasztókkal való megismertetése volt a céljuk ebben a szegmensben.
A következő hetekben ugyanakkor több új termékkel is kijön a Lenovo, ezektől pedig már a forgalom érezhető növekedését várja Lukács Anita. Hasonlóak a céljai a magyarországi érdekeltségnek az úgynevezett hibrid – táblagépből notebokká alakítható – eszközök esetében is, amelyeknél szintén most erősítik meg a termékportfóliót. A cég vezetője a Világgazdaságnak elmondta: az elmúlt hónapokban egyértelműen azt tapasztalták, hogy a vállalati szektor érdeklődése is megnőtt a tabletek iránt, a céges felhasználók számára azonban fontos lehet, hogy számítógépként is használhassák ezeket a készülékeket, ez pedig komoly lökést adhat az ilyen konvertibilis gépek értékesítésének.
A társaság Kínában már több mint egy éve értékesít smartphone-okat, s hazájában, ebben a szegmensben is sikerült a második helyre előrelépnie a cégnek, ennek ellenére túl sok országban még nem jelentek meg az okostelefon-piacon. Az üzleti év első felében kezdték meg a forgalmazást Pakisztánban és Indiában, az elmúlt negyedévben pedig Oroszországban is.
A magyarországi rajt szempontjából ez utóbbi lehet fontos, az orosz piac ugyanis már ugródeszkaként szolgálhat Európa, s különösen Kelet-Közép-Európa felé.
A társaság Kínában már több mint egy éve értékesít smartphone-okat, s hazájában, ebben a szegmensben is sikerült a második helyre előrelépnie a cégnek, ennek ellenére túl sok országban még nem jelentek meg az okostelefon-piacon. Az üzleti év első felében kezdték meg a forgalmazást Pakisztánban és Indiában, az elmúlt negyedévben pedig Oroszországban is.
A magyarországi rajt szempontjából ez utóbbi lehet fontos, az orosz piac ugyanis már ugródeszkaként szolgálhat Európa, s különösen Kelet-Közép-Európa felé. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.