"A Datsun autók az új Lada Kalina platformjára épülnek majd" - nyilatkozta Colin Dodge, a Nissan EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) regionális igazgatója a hírportálnak.
Elmondása szerint az autók úgynevezett "moduláris", azaz több közös részegységet, például a fékrendszert, az üzemanyag-ellátó rendszert vagy a kormánymechanizmust használó platformra épülnek majd. Hangsúlyozta azonban, hogy a Datsun kocsik megjelenése teljes mértékben eltér majd az orosz kompakt autókétól. "Az utastér és a karosszéria kivitelezése teljesen más lesz, nem lehet majd észrevenni, hogy Ladáról van szó" - mondta Colin Dodge, akitől január elsején veszi át az EMEA regionális igazgatói tisztet Trevor Mann.
A Nissan elsőként az orosz, indiai és indonéz piacokon szánja bevezetni 2014-ben az alapvetően a fejlődő országoknak szánt vivőmárkáját, az újraélesztett Datsunt.
Vincent Cobee, a Datsun igazgatója az Automotive News Europe portált arról tájékoztatta, hogy Európában két Datsun modellt visznek a piacra 2014-ben, majd ezeket 2015-ben egy harmadik követi. A márka első modelljeiről 2013 vége felé rántják le a leplet.
A hónap elején a Wall Street Journal a Nissan vezérigazgatóját, Carlos Ghosnt idézve arról számolt be, hogy a Datsun 3 ezer dolláros áron tervezi értékesíteni modelljeit, hogy felvegye a versenyt az olcsó kínai modellekkel.
Az oroszországi piacra szánt Datsun modelleket Togliattiban, az AvtoVaz üzemében gyártják majd a Lada, illetve a Nissan szintén kizárólag orosz piacra szánt Almera modelljeivel együtt.
A Nissan és francia partnere, a Renault az idén korábban jelentette be, hogy 750 millió dollárt fektetnek be 67 százalékos részesedés vásárlásába egy olyan közös vállalatban, amely 74,5 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a Lada kocsikkal az orosz piac 20 százalékát ellátó AvtoVaz gyárban. A tranzakció lezárására 2014-ben kerül sor.
A Nissan idei nagyjából 170 ezres éves oroszországi értékesítését 2016-ra 400 ezresre tervezi növelni.
A Datsun indiai és indonéz piacra szánt modelljeit is helyben gyártják majd. A Renault és a Nissan az idén korábban már 400 ezerre növelte gyártóüzemének kapacitását a dél-indiai Chennaiban, ahol az európai piacra szánt Nissan Micra modellek készülnek.
Márciusban pedig azt közölte a Nissan, hogy a Jakarta közeli Cikampekben 2014-től már évi 250 ezer autót tervez gyártani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.