Az elmúlt évben az Egyesült Államok paradicsom volt a német autógyártók számára - írja a Die Presse. A bécsi lap pénteki cikke szerint például a Volkswagen 2012-ben 35 százalékkal volt képes növelni az értékesitését, ami évtizedek óta a legjobb eredménynek számít. Miközben a németországi belső piac gyengélkedik, egyes német autógyártók annyi gépjárművet adtak el az amerikai piacon, mint soha korábban. Az óriási autópiacon ugyanis semmit sem érezni abból a vásárlási tartózkodásból, ami Európában érzékelhető. Ellenkezőleg: a BMW, a Daimler, az Audi és a Porsche tavaly annyi autót adott el az Egyesült Államokban, mint soha korábban. A Volkswagen a legjobb eredményt érte el közel négy évtized óta. És a német autógyártók továbbra is derűlátók.
A Die Presse kiemelte a Volkswagen teljesitményét: Európa legnagyobb autógyártója ugyanis tavaly közel 400 000 gépjárművet értékesitett az Egyesült Államokban, ez jó 35 százalékos növekedést jelent. Decemberben is nagy volt a kereslet. Ily módon a Volkswagen 2009 óta csaknem megkétszerezte a kiszállitásait. Ám a többi német gyártó teljesítménye is figyelemre méltóan növekedett. Egyébként mind a Daimler, mind a BMW és a Porsche USA-beli képviselői pozitívan ítélik meg az idei kilátásokat az amerikai autópiacon. Mindazonáltal Jonathan Browning, a Volkswagen illetékese nem tartja valószínűnek, hogy a tavalyi rohamos tempót idén tartani lehet. Ám szerinte a Volkswagen 2013-ban is gyorsabban növekszik majd, mint a konkurencia. Egyébként - írja a Die Presse - a német autógyártóknak jól jön, hogy az Egyesült Államokban uralkodó üzleti légkör jobb, mint Európában és a vásárlók inkább hajlamosak arra, hogy új kocsit vásároljanak. Ráadásul számos gépjármű az USA-ban már elavult és pótlásra szorul.
A bécsi lap ugyanakkor felhivja a figyelmet arra, hogy hiába a német autógyártók tengerentúli jó szereplése, nem szabad, hogy szem elől tévesszék: az amerikai piacon csak alárendelt szerepet játszanak. Ugyanis a piacvezető General Motors a saját országában tavaly kereken 2,6 millió autót értékesitett, ami 4 százalékos növekedést jelent. A Ford közel 2,3 millió autót adott el (plusz 5 százalék), a Fiat leánya, a Chrysler pedig közel 1,7 milliót (plusz 21 százalék). Emellett a japán és dél-koreai autógyártók is erősen jelen vannak az amerikai piacon. Szakértők szerint tavaly 13 százalékkal több, kereken 14,5 millió gépjárművet értékesitettek az amerikai piacon. Ez lenne a legjobb eredmény 2007 óta. A Polk piackutató vállalat 2013-ra 15,3 millió eladására számit az Egyesült Államokban, ami közel 7 százalékos növekedést jelentene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.