A veszteséges Opel amerikai tulajdonosa és az ugyancsak súlyos problémákkal küzdő PSA Peugeot-Citroën között szoros a kapcsolat. A 2012-ben kötött stratégiai megállapodás szerint egyesítik az Opel és a két francia márka beszerzéseit, és közösen fejlesztenek majd modelleket. A GM azonban ennél mélyebb együttműködésre nem törekszik, és nem kíván megválni európai érdekeltségétől. "Az Opel nem eladó" - mondta Steve Grisky, a GM alelnöke, aki egyben az Opel felügyelőbizottsági elnöke is. Hozzátette: az Opel finanszírozása a következő több mint 5 évre biztosított. "Az Opel a GM-hez tartozik" - szögezte le.
Steve Girsky a németországi Eisenachban nyilatkozott, ahol csütörtökön ünnepélyesen megkezdték az Adam nevű városi kisautó modell sorozatgyártását. Az új kocsi a válságból való kilábalás, "az áttörés jelképe" - mondta Thomas Sedran, az Opel igazgatótanácsának alelnöke. Az Adam sorozatgyártásával "offenzívába megyünk át" - tette hozzá.
A modelloffenzíva részeként tavaly év végén debütált az Opel Mokka városi terepjáró, amelyre már több mint 60 ezer megrendelés érkezett, az idén tavasszal pedig megjelenik a Cascada nevű kabrió.
Thomas Sedran elmondta: az Adamra eddig bő 16 ezer előrendelést vettek fel, és meglehet, hogy a szakmai előrejelzésekben szereplő évi 50 ezer darabnál többet kell majd gyártani az eisenachi üzemben. A 3,7 méter hosszúságú kocsi a legkisebb Opel-modell. Elsősorban fiataloknak szánják, és sokat várnak tőle egyebek között az olasz piacon - tette hozzá.
Az igazgatótanácsi elnök egy korábbi lapinterjúban kifejtette, hogy a kínálat bővítése mellett az export révén igyekeznek kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.
Ágazati becslések szerint az Opel a tavalyi első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. Szakértők régóta hangoztatott véleménye szerint a válság egyik fő oka éppen az, hogy a tulajdonos GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.