Az MBSZ felmérése alapján az elmúlt karácsonyi időszak összegségében pozitív egyenleget mutat; enyhe; 2-és 5 százalék közötti növekedést tapasztaltak a bevásárlóközpont látogatói között 2011 decemberéhez képest. Vidéken jellemzően azokban a házakban nőtt meg a látogatottság, ahol a közelmúltban fejlesztéseket hajtottak végre. A forgalmat illetően nem tapasztalható változás az elmúlt karácsonyhoz képest; a 2011-es szinten maradtak a költések.
Ez a két adat összhangban van a GFK Hungária 2012 utolsó negyedéves adatával; amely szerint enyhén javult a fogyasztói hangulat: a háztartások jobbnak ítélik saját anyagi és az ország gazdasági helyzetének jövőbeli alakulását.
„A bevásárlóközpontok az ünnepek alatt akár 30-40 ezres napi látogatottságot is elérnek, egyes felmérések szerint ennek oka az lehet, hogy a vásárlók jobban megbíznak a bevásárlóközpontokban, mint a kisebb boltokban. A vásárlók döntő többsége megbízhatóbbnak tartja az itt megkapható termékeket és szolgáltatásokat, valamint úgy érzik, itt kiemelten kezelik jogaikat, ami karácsony környéken kiemelt fontossággal bír” – emelte ki Balatoni Judit, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSZ) főtitkára.
A számok alapján úgy tűnik, a magyarok továbbra is jobban hisznek a hagyományos vásárlásban, mint a virtuálisban: 24 ország összehasonlításában Magyarország a legkonzervatívabb az internetes vásárlás terén; a magyar vásárlók 70 százaléka inkább üzletekben szerzi be a kigondolt ajándékot, mely megvásárlását általában az utolsó hétre hagyja.
A vásárlói összetételben sincsen változás az elmúlt évekhez képest; a budapesti, tömegközlekedéssel jól elérhető bevásárlóközpontokban erősödött a fiatalok és családosok látogatottsága, illetve az idősebb, 55 év felettiek is nagyobb számban képviseltetik magukat a látogatók között.
A legkeresettebb árucikkek a számítástechnikai, illetve műszaki cikkek voltak, árértékben pedig jellemzően a kisebb összegű, maximum 10.000 Ft-os ajándékokat keresték a vásárlók.
Továbbra is népszerűek a vásárlási utalványok; az év végén nőtt az eladásuk és arra is volt példa, hogy akár 20 %-al többet adtak el belőlük, mint 2011-ben; ez pedig akár forgalomnövekedést eredményezhet a jövőben a Szövetség szerint. A teljes vásárlási utalványértékesítés 50 %-a a karácsonyi időszakra esik, ennek egyik legfőbb oka az ünnepek alatti és utáni akciók, amely során a vásárlók jobban fel tudják használni az utalványokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.