A január 20. és február 20. közötti időszakban a kínaiak 830 millió dollárt költöttek luxuscikkekre a hazájukban, vagyis 53 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez kevesebb, mint a tizede annak, amit külföldön adtak ki erre a célra.
A pénztárcájukba utazásaik alkalmával mélyebbre nyúló kínaiak az említett időszakban 8,5 milliárd dollárt fizettek ki különféle luxus termékekre. Ez az összeg csaknem a fele a globális összforgalomnak.
Az érintett kínai fogyasztók számára a legnépszerűbb beszerzési helyek Hongkong, Tajvan és Makaó, de minden ötből egy Európában - a legtöbb Párizsban - szerzi be a márkás terméket. A kínaiak aránya az összkeresletben az elmúlt két évben megduplázódott.
Jelentések szerint a luxuscikkek forgalmazói körében megfigyelhető, hogy külön fizetési konstrukciókat ajánlanak kínai vásárlóiknak és kínaiul beszélő alkalmazottakat vesznek fel.
A szakemberek egyrészt a luxuscikkek piacának szűkülésére, vagyis a kétszámjegyű bővülés helyett az egyszámjegyű irányába változó tendenciára figyelmeztetnek, másrészt arra hívják fel a figyelmet, hogy előrejelzésük szerint a kínaiak hozzájárulása a világ luxuspiacához 2015-re eléri a 60 százalékot, s ezzel a legnagyobb lesz.
A szervezet által végzett felmérés szerint a kínai fogyasztók 93 százaléka az olcsóbb árak miatt vásárol inkább külföldön, de 65 százalékuk számára fontos az is, nem valószínű, hogy a határon túli üzletekben hamis áruba botlik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.