Az a webshop, amely eléri a minősítést, előnybe kerül ezen a marketingszmogtól terhes piacon, hiszen például az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. mintegy 3500 valamiféle kimutatható tevékenységet végző online-üzletről tud. Igaz, ezek közül nagyjából 3200 éves forgalma nem éri el az 5 millió forintot.
Az e-kereskedelem iránti bizalom ugyanakkor nem igazán erős, aminek okát az NFH tavaly április és október közt végzett vizsgálata adja meg. A Budapesten és hét megyében folytatott vizsgálat során 165 webüzletet világítottak át. A 65 már a korábbi évek során is vizsgált és kifogásolt webshop között 21 tavaly is megbukott a vizsgán. Az ellenőrzött webáruházak közül 116 esetében tártak fel a felügyelőségek valamilyen jogsértést, amely 70 százalékos kifogásolási arányt eredményezett. Ez a 2011-es vizsgálat 85 százalékos kifogásolási arányát tekintve nagymértékű javulásként értékelhető, ám a fogyasztók számára még mindig elrettentően magas.
„Mivel az internetes vásárlás mára rengeteg ember számára vált szinte mindennapossá, a fogyasztói problémák száma is nőtt. Meglepő, hogy sokszor sem az e-kereskedők, se maguk a fogyasztók nem tudják, milyen szabályok vonatkoznak erre a kereskedelmi formára” – mondta Becsky-Balku Orsolya, az NFH szolgáltatás-ellenőrzési főosztályának vezetője. Ezért is hozták létre a webshop-minősítési rendszert, hogy segítse az e-kereskedőket a jogszabályi szempontból megfelelő webshop kialakításában, s támpontot nyújtson a fogyasztóknak az ellenőrzött és megbízható webshopok megtalálásához.
Egyre nagyobb üzlet a web
Az elmúlt évben 1,6 millióan vásároltak legalább egy alkalommal az interneten, vagyis minden ötödik 14 év feletti lakos. A forgalom mintegy 177 milliárd forint volt, ami mintegy 14 százalékos bővülés a 2011-eshez képest, s a teljes kiskereskedelemi forgalom 3 százalékát teszi ki – derül ki az eNET kutatásából. A bevételek mintegy 40 százaléka az év utolsó két hónapjában érkezik. Az online vásárlások átlagos kosárértéke 7 ezer forint, míg a hagyományos kereskedelemben csupán a 3 ezer forintot éri el az egy vásárlásra eső átlagos összeg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.