A különböző internetes ingatlanhirdetési oldalak és a közvetítők saját honlapjai hozhatják a legtöbb érdeklődőt egy értékesíteni kívánt ingatlanhoz, de hatékony kiegészítő eszköznek számít az „eladó” tábla kihelyezése és a helyi reklámkiadványokban történő megjelenés is – derül ki az OTP Ingatlanpont ötezer beérkezett megkeresés elemzésén alapuló felméréséből. A tapasztalatok szerint ingatlanközvetítő megbízásával akár kétszer annyi potenciális vásárlóhoz juthat el az eladni kívánt lakás híre, mintha egyedül próbálkozna az eladó.
"Az érdeklődő ügyfelek 30 százaléka a saját honlapunkon át, további majdnem 30 százalék pedig egyéb internetes ingatlanos hirdetési oldalakon keresztül keres meg minket, azaz a potenciális lakásvásárlók csaknem kétharmada a világhálót használja fő tájékozódási pontként. Érdekesség, hogy majdnem minden ötödik érdeklődő a ház kerítésére, vagy a lakás ablakába kirakott »eladó« tábla alapján jelentkezett be nálunk, tehát ez mindenképpen jó kiegészítő eszköz a lehetséges vevők elérésére” – összegzi a felmérés főbb megállapításait Kettinger Henriett, az OTP Ingatlanpont marketingvezetője.
A felmérés eredményeiből leszűrhető, hogy a lakásvásárlás iránt érdeklődők által tájékozódásra használt bizonyos csatornák csak korlátozottan vagy egyáltalán nem érhetők el azok számára, akik önállóan szeretnék értékesíteni az ingatlanjukat. „Tapasztalataink szerint ingatlanközvetítő megbízásával akár kétszer annyi potenciális vásárlóhoz juthat el a meghirdetett ingatlan, mintha egyedül próbálkozna az ember. Ekkora többletet jelent a közvetítők szakértelme, illetve a csupán a hálózatok rendelkezésére álló további értékesítési és marketingcsatornák” – mondta Kettinger Henriett.
Lehet ugyan az interneten egyénileg is lehet ingatlant hirdetni, de ehhez vevőcsalogató fotóra és olyan hirdetési szöveg megírására van szükség, hogy az felkeltse a kereső érdeklődését. Az ingatlanos portálokon magánszemélyek ugyan akár ingyen hirdethetnek fotó nélkül, de nem érdemes, hiszen a keresők többsége alkalmas arra, hogy csak képes ingatlanokra szűrjön, s a vevők használják ezt a szűkítést. A fotóval való hirdetés több portálon pedig több tízezres költséget jelent havonta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.