Az összesítés kapcsán a cég megjegyzi, hogy a forgalmi adatokban ráadásul csak az általános kínálattal rendelkező bónuszos/kuponos oldalak értékesítései szerepelnek.
A legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is több százmillió forintos forgalmat bonyolítottak le. 2012-ben a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 2,2 milliárd forintot érő eladott bónusszal, második helyen a Kupon Világ áll, csaknem 1,9 milliárd forintnyi értékesített kuponnal. A dobogó harmadik fokára 2012-ben is a Napi Tipp állhatott fel 426 millió forintos éves forgalommal.
Az eNET által vizsgált cégek 2012-ben összesen mintegy 12 ezer ajánlatot hirdettek meg és több mint egymillió kupont értékesítettek együttesen 6,5 milliárd forint értékben, átlagosan 55 százalékos kedvezménnyel.
Mindez azt is jelenti, hogy ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 11,8 milliárd forint lenne, vagyis a fogyasztók zsebében 5,3 milliárd forint maradt megtakarításként - hívja fel a figyelmet az eNET.
A vásárlók egy átlagos kuponra 12 600 forintot költöttek, ami több mint duplája a 2011 végén mért értéknek, ez pedig a közlemény szerint a drágább ajánlatok magas száma mellett arra enged következtetni, hogy a vásárlók is egyre tudatosabbak és bátrabban vásárolnak bónuszt már magasabb értékben is.
A teljes piac 12 ezer ajánlatából 6500 darab köthető az első három szereplőhöz, ennek 65 százalékát a Bónusz Brigád teszi ki a maga 4200 ajánlatával. A piacvezetőnek így önmagában közel kétszer annyi ajánlata volt 2012-ben, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve.
Az eladások terén is túlsúlyban van az első három cég, köszönhetően a 775 ezer eladott bónusznak vagy kuponnak, ami 72 százalékát adja a teljes piac éves eredményének. A Bónusz Brigád egymaga 55 ezerrel több bónuszt értékesített, mint a Kupon Világ és a Napi Tipp együttesen, a piacvezető adta így a vizsgált kuponok 54 százalékát.
Az utazási ajánlatokat leszámítva az akciók döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe.
Tavalyi év végén a kuponpiac általános kínálatú szereplőinek száma 19 volt, azonban ez a szám 2012 elején még 30 felett mozgott. Mivel a legtöbb mért adat vonatkozásában egyértelműen látható, hogy az élbolyba tartozó három oldal teljesítménye kiemelkedő a többiekhez képest - a teljes piac 70 százalékát uralják - a konszolidáció várhatóan tovább folytatódik.
Mindez nem jelenti azt az eNET szerint, hogy a kisebb árbevételt elérő cégek a "nagyokhoz" képest ügyetlenebbek. A 2012-es év a konszolidáció mellett a specializálódásról is szólt, azon belül is főként a szállásajánlatokra fókuszáló oldalak népszerűsége bővült kiemelkedően.
2012-ben az előző évnél nagyobb szerep jutott a termékértékesítésnek, azonban a teljes piac tekintetében még mindig a szolgáltatások jelentik a fókuszt. A 12 ezer megjelent ajánlat 21 százaléka volt termékhez köthető, amelyekből 310 ezer bónusz talált gazdára. Ez a teljes eladott darabszám 28 százaléka, míg a teljes forgalomnak csupán alig 13 százaléka, vagyis a termékajánlatok bár népszerűek, jellemzően kisebb értékűek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.