A jelentősebb piacok közül egyedül a brit bővült, mégpedig 5,4 százalékkal 19 ezer darab fölé. Noha Franciaországban tizedével szűkült a piac, így is 33,5 ezer új jármű kelt el, míg Németországban a 15 százalékos forgalomesés miatt alig haladta meg a 19 ezret a rendszámot kapott teherkocsik száma. A sorban a negyedik legnagyobb piac, a 9500 darabos olasz viszont 23 százalékkal esett.
A legnagyobb mennyiség, 103 ezer darab a kishaszonjárművekből kelt el, ám amíg ez 9,7 százalékkal kevesebb a tavaly januárinál, addig Nagy Britanniában 12 százalékos bővüléssel 16 ezer fölé ugrott az értékesítési szint. Ennyit vettek a németek tavaly januárban, ám ott most 14 200-ra, Franciaországban pedig kilenc százalékkal 29,5 ezerre szűkült a furgonok forgalma. És mivel a kishaszonjárműveket a személyautó márkák gyártják, ezeket a vállalatokat kétszeresen is sújtja a recesszió.
A 3,5 tonnánál nagyobb járműveknél vége a brit fölénynek: a teherkocsikból ötödével kevesebb kelt el, ugyanakkor az egész unióban alig több mint 20 ezer teherautó kelt el, ami 17 százalékos esést jelent. Ebből a 20 ezerből azonban 15 500 volt a 16 tonnásnál nagyobb jármű, köztük a kamionok. Az ipari termelés lassulásának komoly jele, hogy ezekből a vontatókból tavaly januárban még 19 ezer került az utakra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.