Elmondta: az 5,6 százalékos csökkenés oka, hogy a motorgyártási rekord mellett kevesebb, 33 és fél ezer autó készült tavaly Győrben, mint egy évvel korábban.
Ennek okát a cég vezetője abban látta, hogy az itt gyártott típusok, a TT és az A3 Cabrio "igazi európai autó", márpedig, mint ezt az Audi AG kevéssel korábban bemutatott konszern-szintű számai is jelzik, ez a piac nem tartozik a fejlődés motorjai közé.
Megjegyezte: a tavaly Győrben készült 1,916 millió motort a konszern 28 gyárában szerelték be járművekbe. A motorok 53 százaléka került Audikba, 6,2 százalékuk pedig Kínába.
Axel Schifferer pénzügyekért felelős ügyvezető arról beszélt, hogy a motorgyártás tavaly az árbevétel háromnegyedét, míg a járműgyártás 14 százalékát adta. Hozzátette: az Audi Hungaria Motor Kft. tavaly az előző évi 685 millió után, 1,038 milliárd eurót fordított beruházásra, fejlesztésre, ennek jelentős hányadát az idén nyáron avatandó új győri üzemre.
Elmondta: a gyárbővítés építési munkálatainál háromnegyedes, a berendezések terén 12 százalék körüli a magyar beszállítók aránya, utóbbiak külföldi, jellemzően német cégek alvállalkozóiként kaptak megbízást.
Kérdésre válaszolva Axel Schifferer jelezte, 334 millió euró a magyarországi leányvállalat 2012-re kimutatott adózás utáni eredménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.