Az ACNielsen adatai alapján 2012-ben a hazai kiskereskedelmi ásványvízpiac az összesített vízpiaci mozgások szerint mennyiségben 2 százalékot, értékben 6,2 százalékot növekedett az előző évhez képest. A szénsavmentes, az enyhén szénsavas és az ízesített ásványvizek összes piaci aránya növekedett, azonban a szénsavas csökkent 2011-hez viszonyítva. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. pedig összesen 6,9 milliárd forint árbevételt realizálva 14,5 százalékos növekedést tudott elérni 2011-hez képest. A cég idén a tavalyi árbevételét 15 százalékkal tervezi növelni.
Március első felében indul az első Szentkirályi ásványvízszállítmány Szaúd-Arábiába. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer szénsavmentes ásványvízre szól. „A Közel-Keletre idén 1 millió liter ásványvíz értékesítését tervezzük. A márka az arab országok közül eddig is jelen volt Kuvaitban, az Egyesült Arab Emirátusokban és Bahrainben” – fogalmazott Tóth Tamás, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. export-import igazgatója. Szerinte az arab országok lakói döntően tengervízből kinyert, sótlanított vizet fogyaszt, de egyre nagyobb teret hódítanak az Európából érkező prémium kategóriás ásványvizek. Hyatt Ettaghy, a befektetői csoport képviseletében elmondta: a magyar terméket elsősorban ötcsillagos szállodákban és repülők fedélzetén árulják majd. A Szentkirályi termékek exportja a teljes árbevétel 12, 5 százalékát tette ki tavaly.
A magyar piacra jellemző, hogy nincs nagy kereslet a prémiumkategóriás, tehát drágább palackok iránt, ellenben évről évre egyre népszerűbbek az olcsó és márkátlan ásványvizek. A Magyar Ásványvíz Szövetség tájékoztatása szerint tavaly összesen 1164 millió liter ásvány-, forrás- és egyéb vizet palackoztak hazánkban. Az első és különösen a harmadik negyedév termelése jelentősen több volt, mint 2011. hasonló időszakában, a második és negyedik negyedévé viszont kevesebb, így nőtt összességében 2 százalékkal a termelés. Az egyes vízfajták mennyiségi megoszlása tekintetében nőtt a természetes ásványvizek aránya 93 százalékról 97,5 százalékra, viszont a forrásvizeké 5 százalékról 0,6 százalékra csökkent. A fennmaradó részen osztozkodnak a gyógyvizek és az egyre népszerűbb ízesített vizek. „A hazai fogyasztók még mindig jobban szeretik a szénsavval dúsított ásványvizet, mint a szénsavmentest, de tavaly is nőtt a szénsavmentes vizek aránya, és meghaladta a 40 százalékot” – közölte a szövetség. Főképp a céges vásárlások révén egyre emelkedik a ballonos vizek eladása is, a tavalyi harmadik negyedévben hatmillió liternyi víz fogyott el ebben a formában. Magyarország a palackozott vizek terén egyébként a nagyhatalmak közé tartozik. Jelenleg 159 minősített ásvány- és forrásvizet tartanak számon az országban, amelynél többet Európán belül csak Németország és Olaszország tud felmutatni.
Az alkoholmentes italok hazai piaca – az ásványvizek kivételével – évek óta zsugorodik. A kedvezőtlen folyamat 2008-tól drasztikusan felgyorsult. A magyar élelmiszeripar egyik legfiatalabb és korábban lendületesen növekvő ágazata a csökkenő kereslet és az emelkedő költségek miatt 2004 és 2011 között összességében 11 milliárd forintos veszteséget halmozott fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.