Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le a magyar élelmiszer-kiskereskedelem: mintegy 3,3 milliárd forintért közel 900 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb, ünnepre való édességet adtak el a boltok tavaly március-áprilisban – derül ki a Nielsen piackutató vállalatnak legfrissebb összegzéséből. Az értéket tekintve 10, mennyiség szempontjából 7 százalékkal többet értékesítettek, mint az egy évvel korábbi hasonló időszak során – állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A közlemény szerint továbbra is a nyúl és a tojás figurák dominálnak a piacon. Az összes költésből 41 százalék jutott a csokinyúlra, 2 százalékponttal több, mint a megelőző évben. A csokoládé tojás részaránya 39 százalékról 38-ra csökkent, a korábbi szezonhoz képest. Az ajándékot is tartalmazó édességcsomag piaci részesedése stabilan 9 százalék. Az egyéb csokoládé figurák, például kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalék volt tavaly, mint egy évvel korábban. A hagyományos csomagra 5 százalék jutott, míg tavalyelőtt még 6 százalék.
A Nielsen adatai szerint indinkább a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben a fogyasztók. A húsvéti édességekre kiadott pénzük 80 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 2 százalékponttal haladja meg a tavalyelőtti arányt. A korábbi években listavezető nugát piacrésze 14 százalékról 11-re csökkent, egyik ünnepi szezonról a másikra, viszont az étcsokoládéból készült édességek népszerűsége is emelkedett.
Az átlagárak eltérően változtak. Egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozva, átlagosan 4 366 forintba került legutóbb március-április során. Ez 4 százalékkal több, mint egy évvel előtte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.