BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újítanak a kuponos cégek

Hatalmas fejlődést produkált a múlt évben a hazai bónuszos-kuponos piac, a forgalom 45 százalékkal, 6,5 milliárd forintra nőtt, a fogyasztók 12 ezer ajánlat közül válogathattak. A Bónusz Brigádnál az idén is gyors növekedésre számítanak és több újítással is piacra lépnek

Rendkívül dinamikusan nőtt a múlt évben a Bónusz Brigád forgalma és bevétele egyaránt – közölte érdeklődésünkre Kaprinay Zoltán, a legnagyobb hazai közösségi vásárlói oldal társalapítója és ügyvezetői igazgatója. Bár pontos adatokat egyelőre nem árulhatott el, annyit elmondott, hogy a forgalom – vagyis az eladott bónuszok értéke – közel 80 százalékkal bővült 2012-ben az előző évhez képest, míg a cég bevétele még ennél is nagyobb mértékben nőtt. A fejlődés ráadásul a jelek szerint nem torpant meg idén sem, a tavaly decemberi rekord után februárban története második legjobb hónapját zárta a Bónusz Brigád.

A cég idei növekedése függ attól is, hogy milyen változások lesznek a hazai bónuszos-kuponos piacon, változtatnak-e stratégiájukon a versenytársak. Ráadásul a Bónusz Brigád speciális helyzetben van, hiszen már a múlt év második felében elindult az a folyamat, amelynek eredményeként túlléptek a közösségi vásárlási piacon. Ennek része volt az offline Brigád Bolt nyitása, illetve az, hogy saját maguk is importálnak és forgalmaznak termékeket. Ebből adódóan a hazai e-kereskedelmi piac alakulása is befolyásolhatja a társaság növekedését. Bár részleteket egyelőre nem árulhatott el, Kaprinay Zoltán jelezte, hogy az idén is több olyan újítással jelennek majd meg a piacon, amelyek nagy mértékben befolyásolhatják a 2013-as teljesítményt. A Bónusz Brigád vezetője arra számít, hogy az idén is sikerül közel akkora növekedést produkálni, mint a múlt évben. Tavaly 57 százalékkal, 1,4 milliárd forintra nőtt a Kupon Világ forgalma, az idén ennél visszafogottabb, 25–30 százalékos bővüléssel számol a cég ügyvezető igazgatója, Shehryar Piracha. A cégvezető szerint az utazási ajánlatok egyre nagyobb szerepet játszanak majd a kuponpiacon, de termékekre vonatkozó akciókkal is sűrűbben lehet majd találkozni.

A Kupon Világ forgalmán belül az utazási ajánlatok részesedése mintegy 50 százalék volt tavaly, míg a szolgáltatásoké 40, a termékeké pedig 10 százalék. Az idén ez utóbbi kategória akár 15–20 százalékot is kihasíthat magának a teljes forgalomból.

Komoly erőfeszítéseket igényel a Kupon Világ részéről, hogy formálják a magyar fogyasztók fizetési szokásait – mondta el Shehryar Piracha. Itthon ugyanis még főként az átutalást, illetve a készpénzes fizetést választják a kupont vásárlók, és csak nagyon kevesen élnek az online hitelkártyás megoldással. Mivel a Kupon Világ egy nemzetközi hálózat, a Rebate Networks CEE tagja, így van összehasonlítási alap a nyugat-európai piacokkal is, amelyeken Shehryar Piracha közlése szerint már elsősorban hitelkártyával és PayPal-al fizetnek. De nem csak a fogyasztókat, a hazai vállalkozásokat is oktatni kell, mivel többségük nincs tisztában azzal, hogy miért jó nekik a kuponos oldalakon történő megjelenés, hogyan tudják hatékonyan használni ezt az online marketing eszközt.Míg a fogyasztóknak egyértelműen a hatalmas árelőny miatt vonzó a közösségi vásárlás, a vállalkozások számára egy igazán hatékony marketingeszközt jelent. A Bónusz Brigádnál megjelenő ajánlatok például 2,5 millió emberhez jutnak el.

Az egyértelmű, hogy az idén tovább nő majd a bónuszos-kuponos piac, azonban a bővülés ütemes várhatóan lassul majd – közölte Kis Gergely, az eNET Kft. partnere. Közlése szerint az utazási ajánlatok képviselik a legnagyobb mennyiséget, de jól érezhető folyamat, hogy egyre több termék is megjelenik a kuponos vállalkozások oldalain.

A Groupon sikertelensége kapcsán gyakran felmerül a kérdés, hogy üzletileg mennyire lehet sikeres ez a modell. Kis Gergely szerint a konstrukció önmagában jó, a kérdés inkább az, hogy a kuponos szolgáltatók jutaléka mennyire elegendő ahhoz, hogy biztosítsa a szolgáltató eredményes működését. Az elmúlt években kibontakozó intenzív verseny arra ösztönözte a vállalkozásokat, hogy minél alacsonyabb jutalékkal dolgozzanak, ám a piaci konszolidáció változtathat ezen a helyzeten is.

A piac nem számít új szereplő belépésére

Az első bónuszos-kuponos szolgáltatók 2010 őszén jelentek meg Magyarországon, és bár eleinte gyorsan nőtt a számuk, a múlt év komoly konszolidációt hozott a piacon. Míg 2012 elején még 30 általános kínálatú szereplő volt az eNET adatai szerint, addig a múlt év végére ez a szám 19-re esett vissza. Új belépőre pedig már nem nagyon lehet számítani a hazai piacon. Kaprinay Zoltán,

a Bónusz Brigád vezetőjének elmondása szerint ahhoz, hogy egy új szereplő érezhető hatással legyen a szegmensre milliárd forintos nagyságrendű beruházásra lenne szükség, ami csak hosszútávon térülne meg. A piacot a három legnagyobb szereplő uralja. A Bónusz Brigád tavaly 415 ezer bónuszt értékesített, ami 55 ezerrel több, mint a másik két legnagyobb szereplő teljesítménye együtt.

a Bónusz Brigád vezetőjének elmondása szerint ahhoz, hogy egy új szereplő érezhető hatással legyen a szegmensre milliárd forintos nagyságrendű beruházásra lenne szükség, ami csak hosszútávon térülne meg. A piacot a három legnagyobb szereplő uralja. A Bónusz Brigád tavaly 415 ezer bónuszt értékesített, ami 55 ezerrel több, mint a másik két legnagyobb szereplő teljesítménye együtt.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.