BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenő bevétel mellett is megugrott a Yahoo profitja

Az első negyedévben 1,14 milliárd dolláros bevételt ért el a Yahoo, ez 7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A társaság nyeresége ugyanakkor 36 százalékkal, 390 millió dollárra nőtt, igaz ebben egy egyszeri tétel is komoly szerepet játszott.

Az egykor az internetes piac meghatározó cégének számító Yahoo komoly problémákkal küzd az utóbbi években, ami a folyamatosan eső bevétel mellett a sűrű vezetőváltás is jelez. A trend 2013. első negyedévében sem állt meg, a cég 1,14 milliárd dolláros bevételről számolt be, ez 7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.

Ugyanakkor a várakozásokat jócskán meghaladó, részvényenként 35 centes – a Wall Street elemzői részvényenként 24 centtel számoltak – profitot ért el a társaság. A 390 millió dolláros adózott eredmény 36 százalékkal haladja meg a 2012 első negyedévében elért eredményt.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a profit megugrásában fontos szerepet játszott az, hogy a társaság 20 százalékos részesedést szerzett a dinamikusan fejlődő, a világ elsőszámú web-kereskedőjének címére törő Alibaba nevű kínai vállalatban. Az Alibaba és a Yahoo Japan együtt 217,6 millió euróval járult hozzá a társaság nyereségéhez.

A negyedéves eredmények bejelentését követően 4 százalékkal esett a cég részvényeinek értéke. 

Szakértők szerint egyébként az Alibaba miatt igencsak megéri Yahoo részvényeket venni, hiszen a kínai cég tőzsdei megjelenésre készül, és a piac 55 és 120 milliárd dollár között állapíthatja majd meg az internetes kereskedő értékét. Összehasonlításként, a Yahoo piaci értéke valamivel több, mint 26 milliárd dollár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.