Újdonság a nyár végéig a Margitszigetre és a csepeli strandra járó busz, a szeptember 30-ig a ferihegyi repülőtérre is gyakrabban és kibővített üzemidővel induló 200E, sőt, az az összeköttetés is, amellyel elérhető a legelső repülőhöz is az egyik Nyugati pályaudvarról induló vonattól.
Nyári idénymenetrend szerint közlekednek a BKV hajójáratai is. A D12-es hajók egész nap közlekednek, a D13-asok az eddiginél hosszabb ideig. Igaz, a menetrend szerinti dunai kishajókra május 1-től a hétvégeken már csak 750 forintos (gyermekeknek 550 forintos) vonaljeggyel lehet felszállni, csak munkanapokon lehet rajtuk utazni a Budapest-bérletekkel, és azokkal a jegyekkel, bérletekkel, amelyekkel eddig is lehetett. A városi közlekedési jegyek terén is lesz bővülés: július 1-től jön az 5/30-as jegy, amely a felhasználás kezdő dátumától számított 30 napon belül tetszőlegesen kiválasztott öt napon használható. A 4550 forintba kerülő tömb azok lehet vonzó, akik havonta csak néhány napig használják a közösségi közlekedést.
A fejlesztések másik nagy csoportja már nem szezonális, és még nem is elsősorban közlekedésszervezési megoldás, hanem eszközcsere, műszaki fejlesztés. A napokban mutatták be azt az alacsony padlós, Mercedes Citaro 2 buszt, amelyből három ütemben – májustól, júniustól és júliustól – összesen 150 áll munkába, például az 5-ös és a 9-es vonalán. A klimatizált, környezetbarát motorral szerelt szóló és csuklós járműveket a VT-Transman Kft. üzemelteti. A buszokból 75 lesz szóló és ugyanennyi csuklós.
A Budapesten hét év után most először megjelenő új buszoknál kevésbé látványos, de szintén fontos változás, hogy az 5-ös busz vonalán az addigi szólók helyett az azoknál 55 százalékkal nagyobb kapacitású csuklós járművek jelennek meg. Igaz, ez utóbbiak nagyobb helyigénye miatt át kellett helyezni a járat pasaréti és rákospalotai végállomásán a felszállóhelyet, utóbbi helyen új felszállója lett a 104-es, a 104A és a 204-es buszoknak is.
Van mit fejleszteni a metrókon is. Igaz, hogy ma már a metró kettes vonalán egyre gyakrabban fut be az új, Metropolis szerelvény, és egyre ritkábban láthatók a régi szovjet vonatok, ám a 3-as vonalon még mindig régi metrók zörögnek, ráadásul lassan, és meg- megállva az alagútban. Ezen a vonalon már az is megkönnyebbülést hoz, ha majd megjelennek rajta az M2-ről kivont vonatok. Az M3-as esetében ugyanis egyelőre csak a legrosszabb sínek megjavítására és a járművek biztonságának szinten tartására van pénz, áttörést csak a 2014-ben induló uniós finanszírozási ciklusra ígér a BKK. Akkortól – reményei szerint – uniós pénzből lecseréli a vonal teljes járműparkját és infrastruktúráját is. (2014-től négy nagy projektre készül a BKK: a kisföldalatti meghosszabbítására, a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötésére, a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztésére, valamint az Észak-Déli regionális gyorsvasút kialakítása.)
Budapest a P+R parkolók létesítése, illetve a meglévők kihasználása terén is nagyon elmaradt a világvárosoktól. Az idén annyiban javult a helyzet, hogy a forgalomirányító központ új parkolásirányító rendszerrel bővült. ennek köszönhetően, néhány év múlva a foglaltságról és a szabad férőhelyek számáról is elektronikus kijelzőkön táblán tudja a BKK tájékoztatni az autósokat a hűvösvölgyi, a Köki és a Rákóczi téri mélygarázs környékén lévő parkolók esetében.
Közben már egyre több egyirányú utcába haladhatnak be a kerékpárosok a menetiránnyal szembe, e lehetőségüket külön jelzőtábla mutatja. A tucatnyi fővárosi utcát érintő, újabb áprilisi rendelkezéscsomag célja a környezetbarát, helytakarékos városi közlekedési mód népszerűsítése, vonzóbbá és biztonságosabbá tétele a BKK korábbi közleménye szerint. Mindennek a háttérében folynak a villamospálya-felújítások, például az 51-es és az 52-es, és tart számos tér, út (Móricz Zsigmond tér, Ferenciek tere, Baross tér, Szépvölgyi út) átalakítása is.
Lámpatrükkök
A BKK újabb közlekedési lámpák elhelyezésével és a zöldhullám eddiginél jobb elterjesztésével igyekszik felgyorsítani a tömegközlekedést. Az idén tervezi beindítani a tömegközlekedés járműveinek haladását összehangoló Futár rendszert, és már a fejlesztés első ütemben 30 jelzőlámpás csomópontban biztosít folyamatos haladási lehetőséget a BKV járatainak. 2014 és 2017 között további 100 csomópontban részesül előnyben a tömegközlekedés. A nagykörúti villamosok már korábban elsőbbséget kaptak a gépjárműforgalommal szemben. A BKK szintén 2014-2017 között nullára csökkenten azon közlekedési lámpák számát, amelyek nincsenek összeköttetésben a forgalomirányító központtal. Ezek meghibásodásának, vagy a beállított értékektől eltérő működésének észlelése ma csupán esetleges. Több hangos jelzőlámpa lesz a látássérülteknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.