Ellőbbiről már lezajlott a parlamentben az általános vita, nagyobb változtatás talán már nem lesz, így magáncégek csak pályázat útján elnyert koncesszió alapján üzemeltethetnének Magyarországon internetes fogadóirodát, pókertermeket, illetve kaszinót. Mindhárom online tevékenység esetén az állami szerencsejáték-szervező alanyi jogon vesz részt, a magánvállalatok pedig pályázat útján 5 évre nyerhetnek jogosultságot.
A koncesszió minimális díja 100 millió forint évente, és a szervező cégnek legalább 200 millió jegyzett tőkét kell igazolnia. Az NGM számításai szerint 100 millió forint lehet az az összeg, amely a költségvetésnek is megfelelő bevételt biztosít, de még a játékszervezőknek is érdemes megfizetniük. A nyertes cégeknek játékadót és szerencsejáték-felügyeleti díjat is fizetniük kell, előbbi a tiszta bevétel húsz, utóbbi pedig 2,5 százaléka. A szervezőnek elvileg valahogyan ellenőrizniük kell a regisztrálók adatait, a 18 éven aluliak jelentkezését el kell utasítani, az engedéllyel nem rendelkező online szervezők oldalait pedig a hírközlési szolgáltatóknak blokkolniuk kell.
„Az intetrnetes sportfogadással a Szerencsejáték Zrt speciális helyzetben van. míg a számsorsjátékoknak gyakorlatilag nincs konkurenciája Magyarországon, addig az internetes sportfogadásban komoly versenyhelyzet alakult ki. ezek mindegyike engedély nélkük működik még akkor is, ha éppen magyar nyelven is elérhető” – tudatta lapunkkal az állami cég.
Az új szabályozás és a Tippmixpro indulásnak egybeesése akár véletlen is lehet, hiszen a Szerencsejáték Zrt még 2011-ben írta ki a pályázatot, amelyre nyolc cég jelentkezett. Végül egy belső és egy külső véleményezés alapján is a GTECH G2 szolgáltató nyert, amely a finn, a svéd, a belga és az ír szerencsejáték-szervezőnek is dolgozott. Az oldal azonban egy évet csúszott, hiszen már tavaly nyáron startolt volna, a kötbér levonása után az oldal fejlesztése és a 6 éven át tartó üzemeltetés 422 millió forintba került.
„Cél, hogy Tippmixpro kiemelt termék legyen, amely bevételét tekintve a Tippmixhez hasonlóan jól teljesít és folyamatosan növekszik” – fogalmazott az állami cég. Az új weboldal indulása nem jelent a hagyományos, lottózókban játszható Tippmix számára változást. Arra számít az állami vállalat, hogy a meglévő játékos rétegük nagy része megmarad kedvence mellett, és egy új célcsoport, a fiatal, online sportfogadás iránt érdeklődő réteg fog majd játszani a Tippmixpro-val.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.