A tanácsadó kiskereskedelmi jelentése szerint Budapesten tavaly többek között a Massimo Dutti, a MONCLER, a Parfois, a CCC Shoes és a Buddha Bar is megnyitotta első üzletét, és úgy tűnik, a folyamat idén sem szakad meg.
A CBRE a világ 320 vezető kiskereskedőjének globális jelenlétét vizsgálta, a világ több mint 200 városában. A múlt év - jellemzően - az új piacok felfedezésének éve volt: a vizsgált városok 81 százalékában jelent meg legalább egy új kereskedő.
Az amerikaiak terjeszkednek a legagresszívebben. Amíg korábban Ázsiára és Nyugat-Európára koncentráltak, mára egyre több amerikai márka célozza meg a Közel-Keletet, ahol minden ötödik új belépő az Egyesült Államokból érkezett. Szintén jelentős célpiaccá vált az amerikaiak számára Közép-Kelet-Európa és Latin-Amerika is.
Az olasz, brit és francia cégek szintén nagyon aktívak, főleg a saját régiójukban és Ázsiában.
Hongkong továbbra is a legvonzóbb piac: 2012-ben 51 új belépő jelent meg a városban főleg Európából, de jelentős számú amerikai, japán és koreai cég is üzletet nyitott a kínai városban, és nem csak a luxusmárkák képviselői.
A középkategóriás divatmárkák minden más kategória képviselőinél több új piacra léptek be tavaly, az új üzletnyitások 22 százaléka hozzájuk kötődik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.