Másfél héttel a nemzeti dohányboltok tervezett nyitása előtt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közleményben adta a trafikosok tudtára, hogy nem követnek el szerződésszegést, ha nem rendelkeznek az előírt elektronikus pénztárgéppel vagy nyilvántartó rendszerrel addig, amíg egy kormányrendelet meg nem határozza a vonatkozó részletszabályokat és az azoknak való megfelelés határidejét.
Rendelkezniük kell viszont napra pontos készletnyilvántartással. „Az online adatszolgáltatási kötelezettség jelenleg több módon is teljesíthető. Például a PC-s kasszarendszer alkalmazásával, ebben az esetben maga a kasszarendszer megvalósítja a készletnyilvántartást és adatot küld a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. adatközpontja részére. Vagy hagyományos pénztárgép és külön számítógépen telepített és futtatott készletnyilvántartó szoftver alkalmazásával, ebben az esetben a készletnyilvántartó szoftver küldi adatot” – tudatta az NFM.
Az aláírt koncessziós szerződésekben a nyertesek vállalták: nyitáskor rendelkezni fognak olyan pénztárgéppel, amely alkalmas arra, hogy az illetékes szervekhez az adatokat online kapcsolat útján továbbítsa. A legtöbb trafik esetében súlyos problémát okozna, ha a beszállító késedelme miatt nem nyílhatna meg a dohánybolt a vállalt határidőre, vagy a megvásárolt rendszer nem működne stabilan. „A forgalmazási engedély iránti kérelmek szaporodnak, de típusvizsgálható pénztárgépet még nem nyújtottak be ezekben az ügyekben, így típusvizsgálat még mindig nincs” – tudatta lapunkkal a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal.
A kormány a múlt héten úgy döntött, hogy június 30-a helyett szeptember 1-jéig kell végrehajtani a kisvállalatok által üzemeltetett pénztárgépeknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz való online bekötését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.