Megindult a várt roham az e-útdíj fizetéshez szükséges GPS-es fedélzeti egységekért (OBU – on the board unit) a Secret Controlnál, míg korábban naponta átlagosan 30 eszközt szereltek be a járművekbe, addig a héten már napi 150-200 készüléket – tudtuk meg Szász Jánostól, a társaság kereskedelmi vezetőjétől. A következő napokban, illetve július elején ráadásul még nagyobb érdeklődésre számítanak a cégnél, ugyanis a tapasztalatok szerint a hazai fuvarozók egy része későn eszmélt, és csak most igyekszik beszerezni a fedélzeti egységeket. A vállalat a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületével közösen indított akciót, amelytől további keresletnövekedést várnak – tette hozzá Szász János. A Secret Control kereskedelmi vezetőjének beszámolója szerint a fuvarozók a fixen beépített OBU-kat részesítik előnyben, a cég által eladott készülékek 80 százaléka tartozik ebbe a kategóriába. Az Állami Autópályakezelő Zrt.-vel (ÁAK) már szerződött bevallási közreműködő a megugrott igények kiszolgálására jelentős mértékben megnövelte szervizhálózatát, jelenleg az új partnerek oktatását végzik. A bővítésnek köszönhetően mintegy 80 ponton tudják majd kiszolgálni a fuvarozókat, köztük a Magyar Autóklub szervizeiben.
A bevallási közreműködők és az ÁAK közötti kapcsolat kiépítése folyamatban van, és tegnap reggel komoly előrelépés történt, mivel a biztonságos adatkommunikációt már sikerült megvalósítani. A Secret Control és az autópályakezelő rendszerei közötti kommunikációt lehetővé tevő megoldáson még dolgoznak, de a szakember várakozásai szerint a mai napon már ezt a munkát is befejezik, így teljes lehet a társaság auditálása. Ez azért fontos, mert az e-útdíj rendszerben csak ezt követően tudják megadni a fuvarozók, hogy melyik bevallási közreműködőn keresztül teljesítenek. A jövő hétfőn startoló e-útdíj fizetés háttérrendszerei és az ellenőrző járművek is készen állnak a rajtra – közölte Kibédi-Varga Lajos. A viszonylati jegy vásárlása mellett döntők számára egyelőre ugyan csak angol és német nyelvű formanyomtatványok állnak rendelkezésre a magyar mellett, de dolgoznak azon, hogy a jövő hét elején a rendeletben meghatározott mind a 13 nyelven elérhető legyen a dokumentum.
Mobil megoldás
Az e-útdíj fizetési kötelezettség teljesítéséhez szükséges fedélzeti egységek a mobilhálózaton keresztül kommunikálnak a bevallási közreműködők rendszereivel, ezért minden ilyen eszközbe egy SIM-kártya kerül. Ennek költségeit az első díj tartalmazza. Azt a szolgáltatók döntik el, hogy melyik mobiltársasággal szerződnek, illetve ha valamilyen okból megszűnik a mobilkapcsolat, ebben az esetben is a bevallási közreműködőt terheli a felelősség. Érdeklődésünkre a Vodafone Magyarországnál azt közölték, hogy felkészültek és nagy erőkkel dolgoznak az e-útdíj szolgáltatások mobiltechnológiai háttér megoldásain. Ebben a fázisban azonban üzleti megoldásaik hátteréről nem adtak bővebb információt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.