A technológiai fejlődés jelentős mértékben átformálta az irodai környezetet és azt, ahogyan a munkavállalók viszonyulnak a munkához. Az Intelligent Office virtuális irodaszolgáltató által végzett felmérések azt mutatják, hogy paradigmaváltás van ezen a területen is, az irodai dolgozók ma már nem csak a saját munkastílusukat akarják formálni, de külön szabályokat alkotnának a munkavégzésre is.
A kutatás egyik legfontosabb megállapítása talán az, hogy korábban soha nem tapasztalt szintet ért el a rugalmasságra vonatkozó igény. Ez megmutatkozik a munkavégzés szinte minden területén. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a munkavállalók szeretnék eldönteni, hogy hol dolgoznak – otthon, irodában vagy éppen egy kávézóban -, mikor és milyen módon végzik el a feladataikat. Ez utóbbi többnyire azt jelenti, hogy sokan inkább a saját eszközeiket használnák munkára, nem a vállalati eszközöket. A megkérdezettek 70 százaléka arról számolt be, hogy már most is rendszeresen dolgozik az irodán kívülről is, kétharmaduk pedig azt emelte ki, hogy olyan notebookot vagy táblagépet szeretne használni, ami támogatja az ilyen munkavégzést.
Eltűnőben van az a korszak is, amikor a főnök még az irodai dolgozók válla fölött átlesve figyelte, hogy éppen mivel foglalkoznak. A több ezer amerikai és kanadai munkavállaló körében végzett felmérés alapján ma már alapvető elvárásnak számít, hogy a munkahelyen is ránézhessenek a Facebook profiljukra vagy elküldhessenek néhány Twitter üzenetet. A kutatás keretében megkérdezettek közel harmada mondta azt, hogy naponta legalább egy órát tölt a közösségi média böngészésével a munkahelyén. Ha hirtelen szigorúbbak lennének a vállalati vezetők, komoly munkanélküliség fenyegetne, a válaszadók negyede ugyanis nem dolgozna olyan társaságnál, amely nem engedélyezné számukra a Facebook és hasonló oldalak látogatását.
A megváltozott munkavállalói igények egyébként alaposan átformálják a karrierről alkotott elképzeléseket is. A felmérésben résztvevők 65 százaléka már nem a vállalati ranglétrán való előrejutást tekinti elsődlegesnek, hanem vállalkozóként vagy független szakértőként dolgozna egy adott vállalatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.