Magyarországon a távközlési szolgáltatásokkal kapcsolatos reklámok az online hirdetések 28 százalékát adták, és ugyanekkora volt a részesedésük Szlovákiában is, míg a lengyel piacon 25 százalékos.
A pénzügyi, biztosítási és közvetítői szolgáltatásokat népszerűsítő netes reklámok Csehországban 36 százalékát adták az összes webes hirdetésnek, míg Szlovéniában 35, Horvátországban pedig 24 százalékát.
Litvániában, Romániában, Ukrajnában és Lettországban a legnagyobb arányban a kereskedelmi kategóriában regisztrálták a hirdetési megjelenéseket. Ez 19 százalék volt a litván és a román piacon, és 17 százalék a lett piacon. A hirdetések közel ötöde tartozott a "szabadidős" termékek és szolgáltatások kategóriába Litvániában, míg Bulgáriában a lakberendezés valamint háztartási berendezések hirdetései hasították ki maguknak a legnagyobb szeletet a netes reklámpiacból, részesedésük 14 százalék volt – derül ki a Gemius 12 országra vonatkozó felméréséből.
A magyarok, a lengyelek és a szerbek leggyakrabban a "szabadidő" kategóriájú hirdetésekre kattintottak, a lettek és szlovákok a távközlési vállalatok kreatívjaira. A horvátok, csehek és bolgárok között a ruhákat és kiegészítőket népszerűsítő reklámok voltak a legnépszerűbbek. Romániában a "kiskereskedelmi" kategória, a szlovéneknél pedig leginkább a háztartási cikkek hirdetéseire kattintottak.
A magyar online hirdetési piac a múlt évben 33,63 milliárd forintos volt a Magyar Reklámszövetség adatai szerint, ami 18 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A teljes tavalyi, 174 milliárdos reklámköltés közel ötödét már a digitális hirdetések adták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.