BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatja az offenzívát az Opel

A Mokka kompakt SUV és az Adam divatmini után most egy középkategóriás kabrióval folytatja offenzíváját az Opel.

A korábbi Astra TwinTop acéltetős kabriónál 23 centivel hosszabb a 4,7 méteres, vászontetős Cascada. Voltaképpen akkora, mint a Mercedes-Benz E-osztály kabrió, és nagyobb az Audi A5-ös és a 3-as BMW nyitott változatánál. Természetesen az Opelnek jó oka volt rá, hogy felfelé pozícionálja újdonságát, ugyanis a középkategóriában jelenleg csak a presztízsmárkák kínálnak kabriót.

Így aztán a Cascadának gyakorlatilag nincs közvetlen ellenfele, miközben ideális alternatíva lehet azoknak, akik kompakt méretűnél nagyobb nyitott autóra vágynak, de nem hajlandók megfizetni a presztízsmárkák felárát.

Persze nem csupán a tekintélyes méretek emelik magasabb osztályba a Cascadát, hanem az elegáns és egyúttal lendületes külső-belső formaterv, a kifinomult részletmegoldások, a nagyvonalú alapfelszerelés és a korszerű extrák is. Egyebek mellett intelligens fényszóró, táblafelismerés, holttérfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés, követési távolságkijelzés és ütközésveszélyre figyelmeztetés, automata parkolássegéd és kormányfűtés rendelhető az autóhoz.

A kényelmes első ülések opcióként nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők is, míg a biztonsági öveket elektronika nyújtja a kezünk ügyébe. Hátul már passzentos a hely, de átlagos termetű felnőttek azért még jól elférnek. Nyitott tetővel meglehetősen lapos a csomagtér, zárt állapotban viszont 280 helyett már 380 liternyi holmi fér a Cascadába. Praktikus megoldás, hogy az üléstámlák 50:50 arányban dönthetők is, így a befogadóképesség 750 literre bővíthető, s akár 1,8 méter hosszú tárgy is szállítható.

Az extrudált alumíniummerevítéseket és magnéziumprofilt alkalmazó vászontető súlya mindössze 50 kilogramm, hozzávetőleg 65 százalékkal könnyebb az összehajtogatható acéltetőnél – mondjuk, a Cascada saját tömege így is tekintélyes, 1,7 tonna. A Cosmo felszereltséghez extra hő- és hangszigetelésű kivitel dukál, amely fekete, kávébarna és burgundi bordó színben választható. Álló helyzetben gombnyomásra vagy távirányítással 17 másodperc alatt szabadul meg kapucnijától, de a tető menet közben akár 50 km/órás sebességig is nyitható. Felhúzott oldalablakokkal nagyjából 120-as tempóig kellemesen huzatmentes az utastér, persze van szélterelő, mindjárt kétféle is a kettő- és négyszemélyes kabriózáshoz.

Az Opel új motorcsaládjának első tagja, a szentgotthárdi gyártású 1,6 literes SIDI turbó, illetve a FlexRide adaptív lengéscsillapítás univerzális képességekkel ruházza fel a Cascadát. Felettébb kifinomult és csendes, röpke lélegzetvétel után erélyesen húz és készségesen pörög fel a közvetlen befecskendezésű négyhengeres, rugalmassága kényelmesen vezethetővé teszi az autót.

A menetdinamika-szabályzó Normál vagy Tour üzemmódjában még az opciós 19 colos alufelnikre húzott peres gumik (235/45) dacára is megnyerő a rugózási komfort. Hosszú távú utazásra és lezser cirkálásra ideális partner a Cascada, miközben a vezetési élmény sem áll távol tőle. Sport programban élénkebbek lesznek a gázreakciók, a 170 lóerővel és 280 Nm-es nyomatékkal pedig lendületesen gyorsul. Ezenkívül feszesebbé válik a kormányzás és bekeményít a futómű: elől az OPC modellekből származó HiPerStrut függőcsapszeges, hátul Watt-link csatolt lengőkaros felfüggesztés dolgozik. A meredeken döntött és vaskos A-oszlop ugyan sokat kitakar, de kanyargós szakaszon is jó vezetni, határozottan fogja az utat, méretei és tömege ellenére is agilisan fordul.

Benzinesből még az 1,4-es turbó szerepel a palettán 120 és 140 lóerős változatban, dízelből pedig a 2,0 literes CDTI-t egy (165 LE) vagy két feltöltővel (195 LE) kínálják. Továbbfejlesztették a hatfokozatú manuális és automatikus sebességváltót is, mely az 1.6 SIDI Turbo és 2.0 CDTI motorokhoz társítható – előbbi továbbra is határozott kezelést igényel és kissé hosszú utakon kapcsolható. A hazánkban máris rendelhető Cascada indulóára 6 990 000 forint, így az Opel szerint a kompakt prémiumkabrióknál 15, míg a középkategóriás prémiumkabrióknál 30 százalékkal jutányosabb vétel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.