A korábbi Astra TwinTop acéltetős kabriónál 23 centivel hosszabb a 4,7 méteres, vászontetős Cascada. Voltaképpen akkora, mint a Mercedes-Benz E-osztály kabrió, és nagyobb az Audi A5-ös és a 3-as BMW nyitott változatánál. Természetesen az Opelnek jó oka volt rá, hogy felfelé pozícionálja újdonságát, ugyanis a középkategóriában jelenleg csak a presztízsmárkák kínálnak kabriót.
Így aztán a Cascadának gyakorlatilag nincs közvetlen ellenfele, miközben ideális alternatíva lehet azoknak, akik kompakt méretűnél nagyobb nyitott autóra vágynak, de nem hajlandók megfizetni a presztízsmárkák felárát.
Persze nem csupán a tekintélyes méretek emelik magasabb osztályba a Cascadát, hanem az elegáns és egyúttal lendületes külső-belső formaterv, a kifinomult részletmegoldások, a nagyvonalú alapfelszerelés és a korszerű extrák is. Egyebek mellett intelligens fényszóró, táblafelismerés, holttérfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés, követési távolságkijelzés és ütközésveszélyre figyelmeztetés, automata parkolássegéd és kormányfűtés rendelhető az autóhoz.
A kényelmes első ülések opcióként nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők is, míg a biztonsági öveket elektronika nyújtja a kezünk ügyébe. Hátul már passzentos a hely, de átlagos termetű felnőttek azért még jól elférnek. Nyitott tetővel meglehetősen lapos a csomagtér, zárt állapotban viszont 280 helyett már 380 liternyi holmi fér a Cascadába. Praktikus megoldás, hogy az üléstámlák 50:50 arányban dönthetők is, így a befogadóképesség 750 literre bővíthető, s akár 1,8 méter hosszú tárgy is szállítható.
Az extrudált alumíniummerevítéseket és magnéziumprofilt alkalmazó vászontető súlya mindössze 50 kilogramm, hozzávetőleg 65 százalékkal könnyebb az összehajtogatható acéltetőnél – mondjuk, a Cascada saját tömege így is tekintélyes, 1,7 tonna. A Cosmo felszereltséghez extra hő- és hangszigetelésű kivitel dukál, amely fekete, kávébarna és burgundi bordó színben választható. Álló helyzetben gombnyomásra vagy távirányítással 17 másodperc alatt szabadul meg kapucnijától, de a tető menet közben akár 50 km/órás sebességig is nyitható. Felhúzott oldalablakokkal nagyjából 120-as tempóig kellemesen huzatmentes az utastér, persze van szélterelő, mindjárt kétféle is a kettő- és négyszemélyes kabriózáshoz.
Az Opel új motorcsaládjának első tagja, a szentgotthárdi gyártású 1,6 literes SIDI turbó, illetve a FlexRide adaptív lengéscsillapítás univerzális képességekkel ruházza fel a Cascadát. Felettébb kifinomult és csendes, röpke lélegzetvétel után erélyesen húz és készségesen pörög fel a közvetlen befecskendezésű négyhengeres, rugalmassága kényelmesen vezethetővé teszi az autót.
A menetdinamika-szabályzó Normál vagy Tour üzemmódjában még az opciós 19 colos alufelnikre húzott peres gumik (235/45) dacára is megnyerő a rugózási komfort. Hosszú távú utazásra és lezser cirkálásra ideális partner a Cascada, miközben a vezetési élmény sem áll távol tőle. Sport programban élénkebbek lesznek a gázreakciók, a 170 lóerővel és 280 Nm-es nyomatékkal pedig lendületesen gyorsul. Ezenkívül feszesebbé válik a kormányzás és bekeményít a futómű: elől az OPC modellekből származó HiPerStrut függőcsapszeges, hátul Watt-link csatolt lengőkaros felfüggesztés dolgozik. A meredeken döntött és vaskos A-oszlop ugyan sokat kitakar, de kanyargós szakaszon is jó vezetni, határozottan fogja az utat, méretei és tömege ellenére is agilisan fordul.
Benzinesből még az 1,4-es turbó szerepel a palettán 120 és 140 lóerős változatban, dízelből pedig a 2,0 literes CDTI-t egy (165 LE) vagy két feltöltővel (195 LE) kínálják. Továbbfejlesztették a hatfokozatú manuális és automatikus sebességváltót is, mely az 1.6 SIDI Turbo és 2.0 CDTI motorokhoz társítható – előbbi továbbra is határozott kezelést igényel és kissé hosszú utakon kapcsolható. A hazánkban máris rendelhető Cascada indulóára 6 990 000 forint, így az Opel szerint a kompakt prémiumkabrióknál 15, míg a középkategóriás prémiumkabrióknál 30 százalékkal jutányosabb vétel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.