BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mikor indulhat új országos rádió?

Továbbra sem lehet megjósolni, hogy a tavaly novemberben elhallgató Neo FM frekvenciáján mikor indulhat új országos kereskedelmi rádió. Az idő a Class FM-nek dolgozik.

Kilenc hónapja szűnt meg a Neo FM rádió, azóta egyedüli országos kereskedelmi rádióként működő Class FM uralja a piacot. A Class főlényesen a leghallgatottabb magyarországi rádiócsatorna a 15 évesnél idősebb korosztályban a második negyedévben, a kereskedelmi rádiót két közszolgálati, a Kossuth és a Petőfi Rádió követi a TNS-Hoffmann és a Mediameter adatai szerint. A teljes hazai rádiós piacot felölelő közönségmérés alapján a Class FM csatornát a megkérdezett 15 évesnél idősebbek 26,1 százaléka hallgatta naponta április és június között, míg a közszolgálati rádióadók hallgatottsága 18, valamint 11,8 százalékos volt a közönségmérés eredménye szerint. Bőven 2 millió fölé nőtt a Class FM átlagos napi hallgatottsága.

A rivális elnémulása előtt 1 millió 457 ezer volt a Class FM-nél, és 1 millió 414 ezer a Neónál.

„A Fővárosi Törvényszék által a NEO Fm-et működtető üzleti vállalkozásra elrendelt felszámolási eljárás még folyamatban van. A vállalkozás tartozása az NMHH felé megközelíti az egymilliárd forintot. A frekvencia hasznosításának gazdasági szempontú elemzése és annak értékelése folyamatban van” – tájékoztatta lapunkat a hatóság, amelynek élére Karas Monikát jelölte a kormányfő. Hozzátették: a hasznosítási eljárás megindításával kapcsolatos döntést a Médiatanács a rádiós piac elemzése után, a piaci egyensúly, a piaci fejlődés és fenntarthatóság, a működő rádiós piaci vállalkozások érdekeinek, valamint a sokszínűség és esélyegyenlőség elvének figyelembe vételével hozza majd meg. A Médiatanács ezt megelőzően számos alkalommal próbálta megmenteni a fizetési nehézségekkel küzdő rádiót. Többször fizetési könnyítést, részletfizetést és egy alkalommal pedig díjcsökkentést is adott az országos rádiócsatornát működtető vállalkozásnak. Utolsó lehetőségként egy mentőcsomagot dolgozott ki a Neo FM számára, amely kedvező részletfizetési lehetőséget és a 40 millió forintos késedelmi kamat elengedését tartalmazta. Az értékes frekvencián pár hétig az árvízvédelmi rádió szólt.

Medveczky Mihály vállalkozó, akinek cége, a Dr. M-Media Kft. még tavaly július 3-án vásárolta meg az FM1 Zrt. részvényeit öt forintért, korábban lapunknak egyértelművé tette: nem fizeti ki a rádió tartozásait. A csődvédelmi eljárásban még a tartozások 50 százalékának kifizetését, később ennél kevesebb összeget ajánlott fel a hitelezőknek, ám a felek ezt nem fogadták el. A csődvédelmi eljárás október 30-án egyezség nélkül lezárult, utána a bíróság elrendelte a társaság felszámolását. „Az FM1 Zrt. előző tulajdonosai megtévesztő mérleggel adták el nekem a céget. A milliárdos adósságot egyáltalán nem fedezte például a szintén milliárdosnak mondott vagyon, ami igazából csak néhány száz millió forint volt” – mondta lapunknak Medveczky Mihály. A felszámolás menetével sem elégedett a vállalkozó, már több feljelentést is tett az ügyben. Ám a rádió története nem ért véget, mert az interneten folytatta a sugárzást, Neo World Rádió néven. Eleinte csak a Neo FM korábbi zenei kínálata adta a műsort, de január 1-jétől újraindult az utolsó időszakhoz nagyon hasonló műsor.

Nagy üzlet az átállás

Az év második negyedévében 14 százalékkal bővült Magyarországon a műszaki tartós fogyasztási cikkek értékesítése az előző év azonos időszakához képest – közölte a GfK Hungária. A piackutató intézet szerint a növekedést nagyrészt a 15,5 százalékos emelkedést generáló szórakoztató elektronikai cikkek piaca adta. A GfK kiemelte, hogy a digitális átállás lendületet adott a szórakoztató elektronikai termékek értékesítésének: a növekedés leginkább a síkpaneles televíziók és digitális beltéri egységek iránti kereslet fellendülésének köszönhető.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.