Az orosz Egyesült Vagongyár átveszi az amerikai Amstes Rail társaság Motion Control nevű, forgóváz-tervező technológiáját, és azt más cégeknek is licencbe adhatja. Az ügylet értékét nem hozták nyilvánosságra.
Létrehoznak egy tehervagon alkatrész tervező és gyártól vegyes vállalatot is az orosz Vedomosztyi híre szerint. Az Amsted Rail korábban már egy másik orosz vagongyárnak, az Uralvagonzavodnak is felajánlotta a technológiáját, de az elégedetlen volt a teszteredményekkel, és maradt saját tervei használatánál.
A most Oroszországba kerülő, új modell terhelése tengelyenként 25 tonna is lehet, a forgóvázat az Amsted Rail mérnökei kifejezetten az 1520 milliméteres nyomtávú, Oroszországban és a szovjet utódállamokban használt vagonokra szabták. A hagyományos, rövidebb tengelyű tehervagonok tengelyenként legfeljebb 23 tonnát bírnak el.
A nagyobb tengelyterhelés a vasúti infrastruktúra fejlesztését is feltételezi. A nagy tömegű áru szállítását célzó, oroszországi program kedvezményt is szán majd azoknak a vasúti fuvarcégeknek, amelyek nagyobb tömeg szállítására alkalmas vagonokat szereznek be. Makszim Szokolov szállítási miniszter nemrég arról beszélt, hogy a kormány prioritásai között szerepel a kuzbasszi szénbányák és az orosz tengeri kikötők közötti vasúti áruszállító kapacitás megnövelése. Az Orosz Vasutak fő bevételi forrása éppen a szén. Miközben a társaság egyre kevesebb ipari fémet, építőanyagot, gabonát és egyéb terméket továbbít, a szállított szén mennyisége az utóbbi fél évben szerényen nőni kezdett, írja a The Moscow Times.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.