BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BMW nem a beszállítók fejős tehene

Ha egy vállalat meglátja a BMW logóját, olyan vastagon kezd fogni a tolla, hogy átlyukasztja a papírt. Ha valamilyen alkatrészt 2,5 euróért le lehetne gyártani, rögtön megfordítják a számokat és 5,2 eurót kérnek.

A BMW szigorú kalkulációs rendszere azonban nem tűri ezeket: a németek 7-10 százalékos profitot megengednek, de ez legyen elég, hiszen maga a BMW is ekkora profitrátával működik – idézi az Autopro portál Mátyus Pétert a BMW nemzetközi beszerzési vezetőjét. 

Nincsenek könnyű helyzetben a magyarországi beszállítók sem – ismerte el a szakember. Német versenytársaikkal szemben nincs előnyük, sem az energia-, sem a nyersanyagárak nem kedvezőbbek nálunk, ráadásul a logisztikai költségeket is vállalniuk kell A BMW-csoport beszerzéseinek 51 százaléka Németországból, 18 százaléka Nyugat-Európából, 13 százaléka Észak-Amerikából, 11 százaléka Kelet és Közép-Európából, 4 százaléka Afrikából, 3 százaléka Ázsiából érkezik. A trend azonban kedvez Kelet-Európának és kedvez Magyarországnak, hiszen  a BMW-nek öt gyára van Németországban, ezekhez pedig a legközelebb térben,
időben, minőségben és árban éppen régiónk van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.