Az idén eddig 150 fővel növelte munkatársai számát az NNG Kft. és további 60 ember felvételét tervezik, főként szoftverfejlesztőket keres a cég – tudtuk meg David Wierniktől, a társaság elnökétől. A globális navigációs piac meghatározó szereplőjének számító vállalat jelenleg 65 százalékos részesedéssel rendelkezik a járművekbe utólag beépített eszközök szegmensében, azonban 2015-re ezt az arányt szeretnék 80 százalékra növelni. A gyárilag beépített navigációs megoldásoknál 26 százalékos az NNG részesedése a kulcsfontosságú piacokon, ebben a szegmensben 40 százalékos részesedés elérése a cél 2015-ig.
A társaság jelenleg több mint 500 főt foglalkoztat, azonban David Wiernik szerint egy éven belül további 100 fővel kell növelniük a létszámot, hogy teljesíteni tudják a megrendeléseket. A bővítés részeként a budapesti után egy újabb központ nyitásának lehetőségét vizsgálják Magyarországon, amit az is indokol, hogy a fővárosban már egyre nehezebb megtalálni a megfelelően képzett munkatársakat. Az új központ valamelyik egyetemi városban lesz, többek között Debrecen és Pécs került szóba, azonban egyelőre nem született döntés a kérdésben – tette hozzá az NNG Kft. elnöke.
A társaság a nyilvánosan elérhető adatok szerint a múlt évben 11,2 milliárd forintos bevételt ért el, ez közel 50 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest és David Wiernik közlése szerint 2018-ig háromszorosára növelnék árbevételüket. A további fejlődés egyik fontos mozgatórugója lehet a társaság új, jövőre bemutatkozó terméke, ami azon túl, hogy automatikus váltást tesz lehetővé az autós és gyalogos navigáció között, az okostelefonok integrálását is megoldja az autós navigációs rendszerbe.
A cégnél folyamatosan vizsgálják annak lehetőségét, hogy felvásárlás útján is fejlődjenek, az elnök közlése szerint van is néhány kiszemelt vállalkozás, amelyekkel tárgyalnak – köztük magyar társaságok is – azonban egyelőre konkrét megállapodás még nem jött létre. Egyébként az NNG maga is akvizíciós célpont, David Wiernik beszámolója szerint rendszeresen vannak érdeklődők, a legmagasabb összegű vételi ajánlat pedig már egymilliárd dollár körül volt. Egyelőre azonban nincs napirenden a vállalat értékesítése, és mivel a fejlesztéseket és a növekedést eddig saját forrásból tudták finanszírozni, és a várakozások szerint ez a következő években is így alakul, a tőzsdei megjelenést sem tervezik a cégnél.
Az NNG 2004-ben jött létre, Nav N Go néven, nemzetközi szinten 2006-ban a CeBit-en mutatkozott be a társaság a 26 európai ország navigációs térképét tartalmazó megoldásával. Azóta a cég megoldásai több mint 130 országban, 50 nyelven váltak elérhetővé. A vállalat központja Budapesten van, de irodával rendelkezik Izraelben, Svájcban, az Egyesült Államokban, Indiában, Kínában és Ausztráliában.
Gyorsan nő a navigációs piac
A következő években gyors növekedés várható a globális műholdas navigációs rendszert használó eszközök számában a GSA (European GNSS Agency) prognózisa szerint. Az európai uniós szervezet tanulmánya alapján 2012 és 2022 között négyszeresére nő a műholdas navigációs megoldást használó eszközök száma, főként Európában és Észak-Amerikában számítanak gyors felfutásra. A tanulmány szerint a technológiát alkalmazó készülékek – okostelefonok, GPS-berendezések, stb. – száma az idén átlépi a kétmilliárdot, a vizsgált periódus végére, vagyis 2022-re pedig megközelíti a hétmilliárdot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.