„Örvendetes, hogy az európai élelmiszer-kiskereskedelem forgalma értékben a második negyedévi átlag 1,2 százalék után most 3,0 százalékkal bővült. De ezt kizárólag annak köszönhetjük, hogy emelkedtek az árak” – mutat rá Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója. „Elmaradt azonban a mennyiségi növekedés, és ezzel a szigorú ténnyel egész Európa kénytelen szembenézni, ami különösen aggasztó az olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság, Németország és Olaszország. A fogyasztók érzékelhetően nagyobb mennyiséget, mint egy évvel ezelőtt csak a skandináv országokban, Törökországban és Portugáliában vásároltak”.
Fontosnak tartja a Nielsen szakértője, hogy szemmel láthatóan kezd helyreállni a fogyasztók bizalma: „Általában azt tapasztaljuk, hogyha a fogyasztói bizalom változik, akkor két negyedévig tart, amíg hatása érvényesül az eladásoknál is. Így kedvezőbb képet a kiskereskedelmi trendekről várhatóan a jövő évi első negyedévben láthatunk majd”.
A napi fogyasztási cikkekből (élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum) az eladott mennyiség Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent, negyedéves összehasonlításban. Nálunk a harmadik negyedév során 2,7 százalékkal adtak el az élelmiszerboltokban kevesebb árut; ennél nagyobb mértékű a csökkenés Írországban (-3,9), Szlovákiában (-3,7) és Csehországban (-3,3). Rajtuk kívül 1 százaléknál kisebb mértékben csökkent a mennyiségi forgalom Hollandiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban és Olaszországban.
Az európai élelmiszer-kiskereskedelem forgalma mennyiséget tekintve a vizsgált országokban átlag 0,2 százalékkal lett kevesebb, ami jóval kedvezőbb a második negyedévben mért 1,5 százalélkos csökkenésnél.
A napi fogyasztási cikkek érték szempontjából mért forgalmának növekedését jelentősen befolyásolja a drágulás mértéke. Ezzel kapcsolatban Jean-Jacques Vandenheede hangsúlyozza: "Európában az átlagárak a görögországi átlag 2,6 százalékos csökkenés és a 7 százalékos törökországi növekedés között változtak. Ebből a szempontból eléggé eltérnek az egyes országok trendjei. Például Törökország mutatóját Portugália követi az átlagárak 4,5 majd az Egyesült Királyság 4 százalékos emelkedésével".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.