A Japan Today szerint amíg például a Nissan és a Toyota hatalmas sikereket ért el a két legnagyobb piacon, Kínában és az Egyesült Államokban, addig tavaly a külföldi személy és haszonjármű gyártók a 5,37 millió darabos piac mindössze 4,5 százalékát tudták megszerezni. Igaz, nem tudnak versenyezni azokkal az adóelőnyökkel, amelyeket a helyi gyártású úgynevezett kei-autók élveznek. Tokió a hazai, legfeljebb 660 köbcentis és 3,4 méternél nem hosszabb mini autók vásárlóit komoly adókedvezményekkel támogatja. Mivel Európában nem készülnek ilyen, a „kei” kategóriába tartozó modellek, a japán piac 35 százalékáról automatikusan kiszorulnak az uniós gyártók.
A külföldi gyártók hosszú ideje panaszolják, hogy a japán hatóságok különféle akadályokkal védik ezt a jövedelmező piacot. Így például különleges és költséges elektronikai berendezést követelnek meg – írja a Japan Today, majd a Peugeot-Citroen helyi kereskedelmi főnökét, Tomohiko Yosiokát idézi, aki szerint „gyakran kell kiegészítő berendezéseket beépítenünk, hogy megkapjuk a forgalomba hozatali engedélyt”.
Az ilyenek komoly akadályt jelentenek az Európai Unió és Japán, valamint Washington és Tokió közt lebegő szabadkereskedelmi tárgyalások során. Pedig a tervezett kereskedelmi paktum tagjai kezében van a világgazdaság 40 százaléka. Alan Mulally Ford vezér ugyanakkor azzal vádolta Tokiót, hogy az elmúlt évben úgy manipulálta a jen árfolyamát, hogy újabb kereskedelmi előnyhöz jusson.
A Volkswagen – amely 60 ezer kocsi eladásával számol idén – ugyanakkor tudván, a vevők zsebéhez a bizalom és az ismertség megszerzésén át vezet az út, jól ismert japán celebritások segítségével alakítja imázsát. De ez sokba kerül. Amint a Japan Today a német márka egy meg nem nevezett európai versenytársát idézi, a VW veszteséggel értékesít Japánban.
És amíg a japánok már évtizedekkel ezelőtt felépítették európai gyáraikat, kontinensünk márkáinak egy sufnijuk sincs a szigetországban. Így nem csoda, hogy jószerével csak az exkluzív modellek iránt van kereslet, mert az európai kocsik 20 százalékkal drágábbak, mint az azonos kategóriájú helyiek.
És amíg a japánok már évtizedekkel ezelőtt felépítették európai gyáraikat, kontinensünk márkáinak egy sufnijuk sincs a szigetországban. Így nem csoda, hogy jószerével csak az exkluzív modellek iránt van kereslet, mert az európai kocsik 20 százalékkal drágábbak, mint az azonos kategóriájú helyiek. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.