"A tegnapi nap folyamán házkutatást tartott itt a rendőrség a központi irodában, és minden bizonnyal tudjátok azt is, hogy mi az az ügy, amiből kifolyólag ez a kutakodás elindult" – hallható a Magyar Nemzet birtokába jutott felvételen, amelyen a Tesco egy országos és egy régiós igazgatója tart telefonos konferenciát személyzeti igazgatóknak egy nappal azután, hogy a multinacionális vállalat budaörsi központjában házkutatást tartott a rendőrség. Bár a megbeszélés célja a „kedélyek megnyugtatása”, a Tesco egyik régiós személyzeti igazgatója kijelenti, hogy „jelen pillanatban nincs arra módja a cégnek, hogy a hét napon belüli beosztásmódosításokat ki tudja fizetni országos szinten” - írja a lap.
Miután a központból elhangzik, hogy „a rendszer, gyerekek, eddig is számolta”, a személyzeti igazgatók egyszerre vágják rá, hogy „nem, nem számolta”, „nem számolt az semmit”, „a rendszer nem számfejtette le”. Azzal kapcsolatban, hogy akkor miként rögzítsék a túlórát, a rendőrségi házkutatás másnapján az egyik személyzeti igazgató arról beszél, hogy „eddig nem találtunk ilyen kódot”, mire egy másik is azt mondja: „nem volt ilyen kód, nem kaptunk semmilyen kommunikációt, hogy van ilyen kód”.
A személyzeti igazgató arra a kérdésre, hogy a számítási mód a tréninganyagban le volt-e írva, azt válaszolja: „Nem. Dehogy vannak ezek leírva, technikailag ezek pont ilyen különös dolgok voltak, nem voltak ilyen konkrétan leírva. Eddig ez volt a kommunikáció, így lettünk leoktatva, illetve hogyha hét napon belüli beosztásváltozás van, mi nem fizethetünk ki bért, hiszen akkor bérköltséget ritkítunk meg.”
A személyzeti igazgató jelzi, hogy felháborítja a beszélgetés, mert „gyakorlatilag letagadjuk azt, hogy erről tudtunk”, és „nyilvánvaló volt, hogy mi nem kezeljük ezt, nem fizetjük túlórába, mert akkor túl fogjuk lépni a bérköltséget”. Mindez a tescós tréningek „mindegyikén elhangzott, és most meg az van, hogy hát akkor csináljátok jól a dolgotokat, mert ha nem, akkor dá-dá lesz”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.