BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekedésben a Decathlon

Az idei három áruháznyitás révén közel 21 milliárd forintos árbevételre számít a Decathlon. A sportáruház láncnak év végére 16 egysége lesz, azt követően, hogy a múlt heti szegedi nyitás után csütörtöktől Pécsett is fogadja a vásárlókat a cég új áruháza

November végére árbevételünk és profitunk elérte a tavalyi egész éves szintet, és ez a harmadik év, amikor azt mondhatjuk, megdöntöttük saját rekordunkat – mondta lapunknak Pósfai Gábor, a Decathlon lánc ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy ha az idén nyitott áruházak számait nem vesszük figyelembe, akkor is 9 százalékos bővülést mutat a forgalom.

A fejlődés mögött részben az áll, hogy amennyire lehetett csökkentették az árrést és a működési költségeket, de az sem mellékes, hogy a több mint 600 fős társaságnál már csak két francia vezető dolgozik. Azon vannak, hogy a vidéki áruházakat is helyi szakemberek vezessék, ellentétben a régi időkkel amikor budapesti illetve francia vagy német vezetők voltak a vidéki egységek élén. A 15. Decathlon a múlt héten Szegeden nyílt, ahol 2200 négyzetméternyi területet bérel a cég az Auchan hipermarket épületében, az üzletsoron.

Megváltozott ugyanakkor a stratégia: a vállalat már nem ragaszkodik a peremkerületi elhelyezkedéshez, azonban a belső területeken nem találni 2000 négyzetméter körüli, ugyanakkor megfelelő helyen lévő kiadó üzletet. Pécsett például két belváros helyet is megvizsgáltak, de mégis a Tesco kereskedelmi parkjában kötött ki a cég, mégpedig az egykori Electro World áruházát időlegesen betöltött Fressnapf és Intersport helyén, miután ezek szerződése lejárt.

Legutóbb augusztusban Nyíregyházán bővült a hálózat, azt megelőzően azonban 2011 decemberében Debrecenben nyitott egy 2000 négyzetméteres üzletet a cég. Az idei egységek eladótere is 2000-2500 négyzetméter között van és ez az 1500-2500 négyzetméteres szegmens, amelyben a válság ellenére is megtalálta a jövőképét a cég.

Az első 12 áruház saját beruházásban létesült és a cég tulajdonában van, azóta azonban inkább bérlik a helyiségeket. A válság következtében már nem létesülnek városszéli kereskedelmi zónák, ugyanakkor egyre több a kiadó üzlet, így jobban megéri bérelni, mint építeni. Ilyen szempontból a magyar leányvállalat eddig kilógott a sorból, mert külföldön a Decathlon áruházak mindössze fele van saját tulajdonban.

A három éve működő és 4 milliárd forintba került 24 ezer négyzetméteres hatvani Oxylane Logisztikai Központ csupán háromnegyedét használják ki, de ez az idei bulgáriai illetve a jövő évi szlovákiai és horvátországi nyitásoknak köszönhetően jövőre már a teljes kapacitás ki lesz töltve. Hatvan a 14 magyar mellett, 11 román és 5 török áruházat szolgált ki. A jövő év végén viszont már 40 áruház kiszolgálása a cél. Igaz, Törökországban szeptemberben elkészült egy regionális raktár, mert kár lenne ilyen messziről szállítani az árut. Ugyanakkor Szófiában a nyár végé óta megnyílt az első két Decathlon, és jövőre további négy létesül. Ugyancsak 2014-ben Szlovákiában és Horvátországban két-két egységet is nyit a cég és Romániában 11-ről 16-ra bővül a lánc, amely szintén Hatvanból kapja az árut. A magyar leánycég kapta feladatul a horvátországi Decathlon-lánc elindítását és későbbi irányítását. A jövő évben előbb Zágrábban nyílik két áruház, majd 2015-ben Split jön.

Javuló eredményesség

A társaság azért idén kezdett bele újra a hálózatbővítésbe, mert a 2005-ös indulás óta a tavalyi volt a cég legjobb éve árbevétel és eredményesség szempontjából egyaránt. Tavaly például nem csupán a veszteségességtől sikerült megszabadulni, hanem 1,3 milliárd forint fölé emelkedett a mérleg szerinti eredmény. Jövőre a tervek szerint újabb három vidéki város vásárlóerejét és üzleti környezetét mérik fel és legalább az egyikben meg is veti a lábát a cég. Azonban az eddigi koncepcióhoz képest kisebb, mintegy 1500 négyzetméteres áruházak nyitását tervezik.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.