A fejlődés mögött részben az áll, hogy amennyire lehetett csökkentették az árrést és a működési költségeket, de az sem mellékes, hogy a több mint 600 fős társaságnál már csak két francia vezető dolgozik. Azon vannak, hogy a vidéki áruházakat is helyi szakemberek vezessék, ellentétben a régi időkkel amikor budapesti illetve francia vagy német vezetők voltak a vidéki egységek élén. A 15. Decathlon a múlt héten Szegeden nyílt, ahol 2200 négyzetméternyi területet bérel a cég az Auchan hipermarket épületében, az üzletsoron.
Megváltozott ugyanakkor a stratégia: a vállalat már nem ragaszkodik a peremkerületi elhelyezkedéshez, azonban a belső területeken nem találni 2000 négyzetméter körüli, ugyanakkor megfelelő helyen lévő kiadó üzletet. Pécsett például két belváros helyet is megvizsgáltak, de mégis a Tesco kereskedelmi parkjában kötött ki a cég, mégpedig az egykori Electro World áruházát időlegesen betöltött Fressnapf és Intersport helyén, miután ezek szerződése lejárt.
Legutóbb augusztusban Nyíregyházán bővült a hálózat, azt megelőzően azonban 2011 decemberében Debrecenben nyitott egy 2000 négyzetméteres üzletet a cég. Az idei egységek eladótere is 2000-2500 négyzetméter között van és ez az 1500-2500 négyzetméteres szegmens, amelyben a válság ellenére is megtalálta a jövőképét a cég.
Az első 12 áruház saját beruházásban létesült és a cég tulajdonában van, azóta azonban inkább bérlik a helyiségeket. A válság következtében már nem létesülnek városszéli kereskedelmi zónák, ugyanakkor egyre több a kiadó üzlet, így jobban megéri bérelni, mint építeni. Ilyen szempontból a magyar leányvállalat eddig kilógott a sorból, mert külföldön a Decathlon áruházak mindössze fele van saját tulajdonban.
A három éve működő és 4 milliárd forintba került 24 ezer négyzetméteres hatvani Oxylane Logisztikai Központ csupán háromnegyedét használják ki, de ez az idei bulgáriai illetve a jövő évi szlovákiai és horvátországi nyitásoknak köszönhetően jövőre már a teljes kapacitás ki lesz töltve. Hatvan a 14 magyar mellett, 11 román és 5 török áruházat szolgált ki. A jövő év végén viszont már 40 áruház kiszolgálása a cél. Igaz, Törökországban szeptemberben elkészült egy regionális raktár, mert kár lenne ilyen messziről szállítani az árut. Ugyanakkor Szófiában a nyár végé óta megnyílt az első két Decathlon, és jövőre további négy létesül. Ugyancsak 2014-ben Szlovákiában és Horvátországban két-két egységet is nyit a cég és Romániában 11-ről 16-ra bővül a lánc, amely szintén Hatvanból kapja az árut. A magyar leánycég kapta feladatul a horvátországi Decathlon-lánc elindítását és későbbi irányítását. A jövő évben előbb Zágrábban nyílik két áruház, majd 2015-ben Split jön.
Javuló eredményesség
A társaság azért idén kezdett bele újra a hálózatbővítésbe, mert a 2005-ös indulás óta a tavalyi volt a cég legjobb éve árbevétel és eredményesség szempontjából egyaránt. Tavaly például nem csupán a veszteségességtől sikerült megszabadulni, hanem 1,3 milliárd forint fölé emelkedett a mérleg szerinti eredmény. Jövőre a tervek szerint újabb három vidéki város vásárlóerejét és üzleti környezetét mérik fel és legalább az egyikben meg is veti a lábát a cég. Azonban az eddigi koncepcióhoz képest kisebb, mintegy 1500 négyzetméteres áruházak nyitását tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.