Azt követően, hogy tavaly mintegy 2 százalékkal bővült a kiskereskedelemben elkelt árumennyiség, élénkülés tapasztalható a kereskedelmi ingatlanok piacán is. Csörgő Anita, a CBRE Kft. társigazgatója kiemelte, hogy több új márka jelent meg Budapesten, és a luxustermékek főútjává vált Andrássy út olyan felkapott lett, hogy a most piacra lépni kívánó nyolc nemzetközi márkának csak akkor jut hely a Körúton belül, ha egy gyengébb márka – esetleg a bérleti díjjal kapcsolatos gondok miatt – bezárja boltját. A Váci utca helyett néhány éve az Andrássy út lett a legfelső szegmens kirakata, így már a magyar divatmárkák is ott akarnak lenni. Érdekes ugyanakkor, hogy mintha az újraéledés jeleit mutatná a Rákóczi út: egyre kevesebb az üresen álló üzlethelyiség, másrészt megindult az érdeklődés a Ferenciek tere iránt is.
Jóllehet az irodapiacon 7-8 százalékkal bővültek tavaly a bérbeadások, de ezek fele hosszabbítás volt. A kihasználatlansági ráta mintegy 2 százalékponttal 18,4 százalékra csökkent egy év alatt, így egyes területeken már keresleti piac alakult ki. Ilyen például Dél-Buda, ahol már csak 12-13 százalékos a kihasználatlanság, és enyhén emelkedik a bérleti díj is – mondta Borbély Gábor piackutatási vezető, rámutatva ugyanakkor, hogy a következő két évben sem várható, hogy az új irodák építése robbanásszerűen meginduljon. Tavaly is nőtt ugyanis az üresen álló irodák aránya, de ezek részben korszerűtlenségük részben elhelyezkedésük miatt nemigen kapósak. A jövő ingatlanfejlesztéseinek zöme a metró és a megközelíthetőség révén igen felkapott Váci út környékén lehet. A második legkedveltebb a Corvin-negyed, de a négyes metró Kelenföldet is vonzóvá teheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.