BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Számlafizetés: Ésszerűbb másra bízni a működtetést

Miközben az Elmű-Émász páros a saját internetes oldalán keresztüli számlafizetésre áll át, a Tigáz várhatóan továbbra is együttműködik a Díjnettel és a Távszámlával, ahogyan az E.On is, de ez utóbbinak a honlapján is kiegyenlíthetők a számlák. Hamarosan lehet számlát fizetni a GdF Suez Energia Magyarország weboldalán keresztül is. A Főgáznak a Díjnet és az iCsekk vált be, így nem is készül változtatásra. A Tigáz kiszervezi új ügyfélszolgálati irodáit, ezt az Elmű, az Émász és E.On már több éve megtette, a GdF Sueznél és a Főgáznál viszont a saját maguk által végzett ügyfélszolgálati munka mutatkozik hatékonynak.

Más-más megoldás vált be a hazai lakossági áram- és gázszámlák fizetésekor a szolgáltatóknak, az viszont többüknél közös, hogy szívesen bízzák külső cégre, vagy saját leányvállalatra ügyfélszolgálataik, vagy panaszfelvételi pontjaik működtetését. Lépéseik mögött az ügyfélbarátabb, illetve a hatékonyabb kiszolgálásra való törekvés miatt került, illetve kerül majd sor.

Az Elmű-Émász csoport elektronikus számlafizetésében január 16-tól hatályos változás nagy figyelmet kapott, mert egyes aggályok szerint nehézkes az ügyfelek számára az átállás, ami miatt jó eséllyel sokan a visszatérnek a régi, csekkes befizetéshez. Ekkortól ugyanis a cégpáros elektronikus számla szolgáltatása már csak a saját online ügyfélszolgálati rendszerben lesz elérhető, a Távszámla, illetve a Díjnet felületén már nem. A félelmekről annak ellenére olvasható, hogy a két társaság által kiadott tájékoztatás szerint a változásban érintett ügyfeleknek nem lesz semmi tennivalójuk, mert az elektronikus szolgáltatást az Elmű és az Émász automatikusan aktiválja számukra.

Az átállásra Boross Norbert szóvivő magyarázata szerint nem a kiadások lefaragása, hanem a cégpáros honlapjának jobb kihasználása, az ügyfelek teljesebb körű kiszolgálása miatt volt szükség. „Eddig mindent megnézhettek a fogyasztóink a honlapjainkon, csak éppen a saját számlájukat nem, mert ehhez át kellett lépniük a Díjnet, vagy a Távmunka honlapjára. Mostantól mindent egy helyen, a honlapunkon nézhetnek meg, és azon keresztül fizethetnek is.” Boross Norbert cáfolta, hogy a Díjnet és a Távmunka cégekkel való szakítás nehézséget okozna a díjfizetésben, vagy a csekkes befizetés felé terelné az ügyfeleket. Igaz, a kártyás fizetés utáni jutaléktól elesik annak eddigi szedője.

Száraz Gábornak, a Tigáz szóvivőjének nincs tudomása arról, hogy cégénél a fentihez hasonlóra készülnének. A Tigáz honlapján már most is megnézheti az ügyfél a saját számlájának az adatait, bediktálhatja a mérője állását is, fizetni azonban nem tud rajta. A szóvivő szerint éppen a Díjnet és a Távmunka oldalain kapnak a fogyasztók (más szempontból) teljes körű tájékoztatást.

Az E.On három platformot is kínál számlaellenőrzésre és -fizetésre is: saját holnapját, a Díjnetet és a Távszámlát. Egyházi Nikoletta szóvivő közölte: 320 ezer ügyfél választotta az E.On honlapot, 12 ezer a Díjnetet és 25 ezer a Távszámlát. „Egyáltalán nem tervezzük a mások általi beszedés leállítását, sőt támogatjuk az elektronikus számlát és fizetést függetlenül a platform működtetőjétől” – szögezte le. A cégnél az idén kiemelt szerep jut a korszerű fizetési módok és az online illetve automata szolgáltatások (további) elterjesztésére.

Variációk ügyfélszolgálatokra

A Tigáz hamarosan kiszervezi ügyfélszolgálata egy részét. Erre azért van szüksége, mert – élve a jogszabályban biztosított lehetőséggel –, új irodái, illetve panaszfelvételi pontjait más szolgáltatókkal, és más társaság (a Magyar Posta) hivatalaiban nyitotta meg. Ez a kisebb költségű konstrukció kiszervezésnek minősül, a társaság már meg is kapta hozzá az energiahivatali engedélyt. A lépés nem érinti a már meglévő ügyfélszolgálati irodáinak működtetését. A társaság minden más területen is keresi a megtakarítási lehetőségeket, készülve a harmadik rezsicsökkentésre.

Az Elműnél és az Émásznál már 2005 óta a két társaság által létrehozott, 50-50 százalékos vegyes vállalat feladata az ügyfélszolgálat. A tevékenység kiszervezése az E.Onnál is régi, 2007-es történet. A GdF Sueznél a gazdaságossági vizsgálatok azt mutatták, hogy az ügyfélszolgálat jelenlegi atékonysága kiemelkedő, ezért egyelőre nem éri meg kiszervezni. Nem készül ilyenre a Főgáz sem.

Az Elműnél és az Émásznál már 2005 óta a két társaság által létrehozott, 50-50 százalékos vegyes vállalat feladata az ügyfélszolgálat. A tevékenység kiszervezése az E.Onnál is régi, 2007-es történet. A GdF Sueznél a gazdaságossági vizsgálatok azt mutatták, hogy az ügyfélszolgálat jelenlegi atékonysága kiemelkedő, ezért egyelőre nem éri meg kiszervezni. Nem készül ilyenre a Főgáz sem. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.