Rengeteg nehézséget, gyakran bosszúságot okoz az informatikai termékek használóinak, hogy eszközeik eltérő szoftveres megoldásokkal működnek, nem azonos fejlettségűek, és a rájuk telepíthető alkalmazások is más-más műszaki vagy szoftveres hátteret követelhetnek meg, mert ezek miatt nehézkes őket összehangoltan működtetni. Mindez akkora kihívás a gyártóknak és az IT-cégeknek, mára sokuk az eszközök használatának összehangolását helyezte fejlesztései előterébe. A helyzetüket azonban nehezíti, hogy miközben látszólag sok kiút van, e kiutak egymástól eltérő elveket követnek, és még messze nem egyértelmű, hogy melyiket kell előnyben részesíteni. Az sem, hogy az egymással is élethalál harcot vívó riválisnak esetenként célszerűbb lenne együttműködniük, például minél több szabvány használatával.
"A fejlesztések egyik iránya szerint az informatikai eszközöknek mobilaknak kell lenniük, a másik szerint a számítástechnikai szolgáltatásokat felhő rendszerben kell igénybe venni, ez azonban trend, és nem a fentiekre adandó válasz” – jelentette ki tegnap, budapesti szakmai közönsége előtt a fenti gondokat ismertető Tim O''Brien, a Microsoft platform stratégiai igazgatója. A Microsoft már mintegy két éve összpontosít a minél felhasználó-barátabb megoldás keresésére, így mostanra több ponton megkönnyítette a termékeit választók életét.
A probléma sokrétűségét jelzi, hogy a felhasználók ugyanazokat eszközöket sem egyformán, nem azonos célra használják. Ráadásul eltérőek az egyes termékekre vonatkozó szabványok, vagy (országonként) a szolgáltatások igénybe vételével kapcsolatos szabályozások.
A közelmúltban a szakma más képviselői is nyilatkoztak a multi-platform megoldások modellezése fő kihívásának. Paul Martin például, az Epiphany keresőgép optimalizálásokért felelős vezetője azt, hogy igazodni kell az érintett platformok és az eszközök fejlődéséhez, meg kell ismerni a kereső személytípusok viselkedését, a keresett termékek vásárlási ciklusát. Andy Gaukrodger, Freestyle Interactive szintén keresési igazgatója a felhasználók viselkedésének változására, médiafogyasztási jellemzőire, az eszközeik és a hálózatok igénybevételének napi ritmusára hívta fel a figyelmet. Tony Booth, Stickyeyes cég PPC (klikkmarketing) specialistája szerint fontos megismerni, hogy mely eszközök használatára mely platform a legalkalmasabb, és mikor. Ugyanis sok-kijelzős világban élünk, a felhasználók más-más eszközöket – vagy egyszerre többet – használnak pillanatnyi feltételeik, igényeik függvényében. A fejlesztők csak a felhasználók döntési motivációinak ismeretében kínálhatják számukra a leginkább költséghatékony megoldásokat, és célozhatnak meg eredményesen további ügyfeleket.
Strapabíró e-jegy eszköz
Minden tömegközlekedési eszközön használható e-jegyhez szükséges eszközt kompakt miniszámítógépet fejlesztett ki a svédországi Handheld Launches, amely bírja azokat az igénybevételeket – leejtés, vízbe ejtés, füst – amelyeket szerinte a nem autóval munkába járó „mobil dolgozóknál” lévő eszközöknek ki kell bírniuk. A Nautiz eTicket Pro II kijelzőjén lévő szöveg erős napsütésben is olvasható, az eszközben GPS is van. A Handheld által az e-jegy rendszerekhez gyártott, kísérleti Ticket Pro-t már Melbourne, Prága és Helsinki közlekedési hatósága, valamint svédországi és hollandiai vasúttársaságok is beszerezték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.