A 7500 eurós, nagyjából 2,3 millió forintos vételár nálunk is igen vonzó lehetne, a hírek azonban nem szólnak arról, hogy a VW új modellje Európában is piacra kerülhet. Az viszont biztos, hogy a Peugeot 2,4 millió forintért hirdeti az új 301-es modelljét.
A Handelsblatt tudósítása szerint ugyanakkor a Volkswagen konszern „fapados" modelljének fejlesztését sok vita előzte meg, mert a döntéshozók attól tartottak, hogy egy olcsó autó (budget car) nem tesz jót a VW arculatának. Ezért végül azt a megoldást választották, hogy az új terméket új márkanév alatt vezetik be. Ez azonban egyelőre titkos.
A Volkswagen akkor is ilyen óvatos lehetett volna, amikor 2002-ben luxuskocsival, a Phaetonnal mutatkozott be a genfi autószalonon. A Phaetonról ugyan a nemzetközi szaksajtó még olyat is írt, hogy ugyan mindazt nyújtja, ami a prémium szegmensben elvárható, de jó pár kilóval nehezebb, mint egy hasonló kategóriájú Mercedes. A piaci fiaskó oka azonban nem ez volt, hanem a kocsi orrát uraló vödörnyi VW embléma. Népautó névvel ugyanis nem lehet luxuskocsit eladni.
A Renault sikere a Dacia almárkával azonban nem egy gyártó fantáziáját megmozgatta. A Volkswagen konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn már tavaly ilyenkor bejelentette, hogy rövidesen megszületik a döntés egy olcsó autó gyártásáról. Akkor 5 és 10 ezer euró közötti fogyasztó árról és kínai gyártásról szóltak a hírek.
Most pedig azt tették közzé, hogy a gyártást Kínába telepítik, helyi beszállítókkal működnek együtt és Kína után várhatóan Indiát célozzák meg egy újabb modellel.
A „fapados” autó, vagy elegánsabban, a budget car több gyártónál is téma volt az elmúlt években. Ennek eredményeként a Nissan az újjáélesztett Datsun márkát Oroszországban, Indiában és Indonéziában vezeti be és tavaly a Fiat Chrysler csoport vezetője, Sergio Marchionne is bejelentette, hogy a Fiat is olcsón gyártható almárka bevezetésén gondolkodik. Pozitív döntés esetén az autó Európán kívül készülne, ahol alacsonyabbak a gyártási költségek. A Fiatnak ugyanakkor jelentős kihasználatlan kapacitásai vannak Olaszországban, de Marchionne kijelentette, olyan autón nem lenne haszon, amit Európában 7450 euróért dobnának piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.