BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy Ford-Sollers elbocsátás Oroszországban

Két hónapnyi esés után márciusban változatlan értékesítést regisztráltak az orosz autópiacon. A dobogós márkák közül a Lada és a Renault eladásai csökkentek, a Nissan viszont nagyot lépett előre. A Ford-Sollers vegyes vállalat viszont közel ezer munkást bocsát el.

A negyedéves összesítés szerint piacvezető márkák közül a Lada és a Renault eladásai 8-8 százalékkal 37 ezerre, illetve 16 637-re csökkentek márciusban, míg a háromhavi eredményével a harmadik helyen álló Nissan a tavalyi márciushoz képest 26 százalékkal 17 535 darabra emelte eladásait.

Ezek után nem csoda, hogy a Renault-Nissan csoport vezérigazgatója optimistán nyilatkozott az orosz piaci kilátásárokról. Carlos Ghosn a Datsun márka újbóli bevezetése kapcsán járt Oroszországban, ahol elmondta: az erősödő középosztály és a gazdaság hosszú távú kilátásai bizakodásra adnak okot és ezt az orosz-ukrán konfliktus sem fogja letörni.

Az orosz autóipart képviselő szövetség ugyanakkor óvatosabban nyilatkozott az idei évről, mondván: a márciusi adatok a szektor stabilizálódását jelzik. A piaci szereplők többsége úgy látja, hogy a közelmúltban tapasztalt keresletemelkedés egyszeri tényezőknek tudható be, de az első negyedévben leadott rendelések a következő három hónapban is pozitív hatással lehetnek a kiskereskedelem egészére. A szövetség ugyanakkor a második negyedévben a fogyasztói aktivitás mérséklődésére számít.

A Ford-Sollers amerikai-orosz vegyes vállalat a múlt héten közölte: az ország gyengülő gazdasági teljesítménye miatt 950 főt bocsát el és csökkenti a termelést három oroszországi gyára közül kettőben. A Ford negyedéves eladásai 27 százalékkal 17 373 darabra csökkentek, a múl hónapban viszont már harmadával 6800-ra esett a márka értékesítése.

A múlt hónapban 243 335 személyautó és kis haszonjármű talált gazdára Oroszországban, ami megfelel a tavalyi év azonos időszakában könyvelt eladásoknak. Ugyanakkor a január és március közötti időszakban 2 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ilyenkor, az első negyedév gyengébb adatát pedig a 2013 egészében mért 8 százalékos esés előzte meg. A szektor ráadásul még a márciusi, látszólagos enyhülésnek sem örülhet különösebben, hiszen azt – akárcsak a februári enyhébb esést – elsősorban a gyengébb rubelnek köszönheti az orosz autópiac.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.