A negyedéves összesítés szerint piacvezető márkák közül a Lada és a Renault eladásai 8-8 százalékkal 37 ezerre, illetve 16 637-re csökkentek márciusban, míg a háromhavi eredményével a harmadik helyen álló Nissan a tavalyi márciushoz képest 26 százalékkal 17 535 darabra emelte eladásait.
Ezek után nem csoda, hogy a Renault-Nissan csoport vezérigazgatója optimistán nyilatkozott az orosz piaci kilátásárokról. Carlos Ghosn a Datsun márka újbóli bevezetése kapcsán járt Oroszországban, ahol elmondta: az erősödő középosztály és a gazdaság hosszú távú kilátásai bizakodásra adnak okot és ezt az orosz-ukrán konfliktus sem fogja letörni.
Az orosz autóipart képviselő szövetség ugyanakkor óvatosabban nyilatkozott az idei évről, mondván: a márciusi adatok a szektor stabilizálódását jelzik. A piaci szereplők többsége úgy látja, hogy a közelmúltban tapasztalt keresletemelkedés egyszeri tényezőknek tudható be, de az első negyedévben leadott rendelések a következő három hónapban is pozitív hatással lehetnek a kiskereskedelem egészére. A szövetség ugyanakkor a második negyedévben a fogyasztói aktivitás mérséklődésére számít.
A Ford-Sollers amerikai-orosz vegyes vállalat a múlt héten közölte: az ország gyengülő gazdasági teljesítménye miatt 950 főt bocsát el és csökkenti a termelést három oroszországi gyára közül kettőben. A Ford negyedéves eladásai 27 százalékkal 17 373 darabra csökkentek, a múl hónapban viszont már harmadával 6800-ra esett a márka értékesítése.
A múlt hónapban 243 335 személyautó és kis haszonjármű talált gazdára Oroszországban, ami megfelel a tavalyi év azonos időszakában könyvelt eladásoknak. Ugyanakkor a január és március közötti időszakban 2 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ilyenkor, az első negyedév gyengébb adatát pedig a 2013 egészében mért 8 százalékos esés előzte meg. A szektor ráadásul még a márciusi, látszólagos enyhülésnek sem örülhet különösebben, hiszen azt – akárcsak a februári enyhébb esést – elsősorban a gyengébb rubelnek köszönheti az orosz autópiac.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.