Összesen 27,8 millió személyi számítógépet adtak el az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben az IDC legfrissebb adatai szerint az első három hónapban, ez 1,1 százalékkal maradt el az egy évvel ezelőtti értéktől. Ez a globális számokkal összevetve jó eredménynek számít, hiszen világszerte 4,4 százalékos volt a zuhanás. Az asztali számítógépek esetében egyébként 1,4 százalékos növekedést mért az IDC az első negyedévben, ami arra utal, hogy az intézmények és vállalatok vásárlásai bővültek elsősorban. A hordozható pc-k esetében 2,6 százalékos csökkenésről számoltak be.
A piackutató cég elemzése szerint a minimális mértékű visszaesés nagymértékben annak volt köszönhető, hogy Nyugat-Európában megnőtt a kereslet a pc-k iránt, 8,6 százalékkal bővült az értékesítésük. Ez elsősorban az üzleti szektor bővülő költésének köszönhető, ebben a szegmensben 15,1 százalékos növekedést mért az IDC, de az otthoni felhasználók is 2,1 százalékkal több személyi számítógépet vettek az első három hónapban, mint 2013 hasonló időszakában. Az üzleti szféra intenzívebb vásárlásai mögött egyébként az elemzés szerint a Windows XP támogatásának megszűnése áll, ami váltásra ösztönözte a cégeket.
Drámai ugyanakkor a helyzet Közép- és Kelet-Európában (CEE), ahol 16,7 százalékos visszaesést mért az IDC. Ez főként a legnagyobb piacokon tapasztalható zuhanásra volt visszavezethető, Oroszországban, Ukrajnában és Kazahsztánban különösen nagymértékű volt a csökkenés. A tanulmány szerint ugyanakkor Lengyelországban, Romániában, Csehországban és Magyarországon nőttek az eladások, igaz pontos számokat erről egyelőre nem közölt az IDC.
Az EMEA térség legnagyobb pc-gyártója a HP, a vállalat több mint 16 százalékkal tudta növelni értékesítését az első negyedévben az egy évvel korábbival összevetve, ezzel piaci részesedése 21,6 százalékosra nőtt. A térség második legnagyobb szereplője a Lenovo, a vállalat harmadával tudta növelni eladásait, és már a piac közel 16 százalékát tudhatta magáénak az első három hónapban. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén a Dell található, amely 9,6 százalékos forgalomnövekedést ért el, és 11 százalék fölé tudta emelni piaci részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.