BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővült a Poli-Farbe

A festékpiac szűkülése ellenére tavaly tíz százalékkal 8 milliárd fölé emelkedett a magyar Poli-Farbe Vegyipari Kft. árbevétele.

A válság előtti csúcsévben 130 ezer tonna barkács- és az iparifalfesték kelt el mintegy 34 milliárd forint értékben a magyar piacon: azóta évente 5-10 százalékkal csökkent az eladott árumennyiség, értéke pedig becslések szerint az elmúlt évben 23 milliárdra csökkent. A piacszűkülés ellenére kiskunsági Poli-Farbe festékgyár a tavaly előtti 7,3 milliárd forintról 8,051 milliárdra növelte árbevételét és a Szlovákiába és Romániába irányuló export változatlanul az összes árbevétel 8 százalékát tette ki. Mindez azt is jelenti, hogy a cég növelte exportját, hiszen a termelés a 2012-es 36 944 tonnáról 37 670 tonnára emelkedett.

A cég fejlődéshez ugyanakkor beruházásokra is szükség van, ezért a Poli-Farbe idén egymillió eurós beruházás révén színkeverő üzemet létesít a 2000 ezer lakosú Bács-Kiskun megyei Bócsán és további telephelyfejlesztési munkákat is végeznek hasonló értékben. Tavaly ősszel 200 millió forintból és területfejlesztési pályázat keretében 50 százalékos Európai Uniós támogatással elkészült egy 2200 négyzetméteres gyártó- és raktárcsarnok. Emellett 42 millió forintos költségvetéssel új laboratórium is létesült, amelybe innovatív technológiát telepítettek, köztük a legújabb színmérőket és UV-kamrákat. Ugyanis egyre újabb pigmenteket kell létrehozni, amelyek biztosítják a homlokzati festékek színállóságát. A másik beruházás a Zala megyei Pacsán valósult meg, ahol a cég tavaly előtt megvásárolt egy évente 40 ezer köbméter polisztirol szigetelőanyag gyártására képes hatfős üzemet. Azóta a termelési kapacitás megduplázódott – a korszerű gyártóberendezések mintegy 110 millió forintba kerültek – és saját erőből egy 1200 négyzetméteres készáru raktár is épült. A hőszigetelő lapokat a cég együtt értékesíti a kifejezetten a hőszigetelőkhöz kifejlesztett vakolatával.

A Poli-Farbe 2011-ben szervezte meg a Pannon Festék Hálózatot, amihez azóta 92 vállalkozás 130 üzlete csatlakozott. A hálózatban, tonnában mérve 6,5 százalékos, forintban pedig 16 százalékos forgalomnövekedést ért el a cég, amely sikerrel vetette meg lábát a hipermarketekben és a barkácsáruházakban: már 212 értékesítési pontra szállít.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.