Mindezt azonban megelőzte a dömösi kikötő felújítása, ami nem csupán a Dunakanyarban élők, de az idegenforgalom, a belföldi turizmus szempontjából is jelentős lépés. Az épület, a teljes partszakasz és a kikötői móló helyreállítására szintén saját forrásból 24 millió forintot fordított a MAHART PassNave, amely így egyrészt biztosította az ipari műemléknek számító kikötőépület fennmaradását, másrészt élénkülhet a cég forgalma és újabb szolgáltatást vehetnek igénybe a kirándulók. A komphajó ugyanis kerékpárokat is szállíthat, így Dunakanyar kerékpáros turistái számára újabb lehetőségek nyílnak.
Spányik Gábor, a PassNave ügyvezető igazgatója a révátkelőt egy nagyobb tervhez vezető út első lépcsőjének tartja. A társaság ugyanis Visegrádon szeretne létrehozni egy hajózási csomópontot, hogy bővüljön a helyi szállodahajó- és turistahajó forgalom.
Visegrádon az eddigi két menetrendi- és a szállodahajó kikötő mellé újabb kikötőt hoznak létre a nyári főszezonra a szállodahajók számára, szintén saját erőből. A nagy hajótársaságok évente közel 160 ezer külföldi turistát hoznak Magyarországra, és Budapest a nemzetközi szállodahajózás egyik központja. A középtávú tervek szerint pedig két órával fogják rövidíteni a főváros és Esztergom közötti 5,5 órás hajóutat, mégpedig úgy, hogy a kirándulók a 120 személyes Sólyom szárnyashajóval mehetnek Visegrádig, ott pedig átszállhatnak az esztergomi turistahajóra.
„Ezzel lehetőséget biztosítunk arra, hogy a Dunakanyar egyéb településeit is – Dömös, Nagymaros, Zebegény, Szob – jövőre felvegyük a menetrendbe. A rövidebb menetidő révén ugyanakkor egy komplex turisztikai rendszer létrehozása a cél” – magyarázta Spányik Gábor, hozzátéve, hogy a cég menetrend-egyeztetéseket folytat a Volánbusszal, hogy a visegrádi fellegvárba tartó busz és a hajójáratok egymáshoz csatlakozzanak. Emellett várhatóan a nyári szezonkezdetre közös jegyértékesítési rendszert is létrehoz a hajózási társaság és az autóbusz vállalat.
Miután 2009-től a válság miatt, majd az üdülési csekk megszűntével folyamatosan csökkent a belföldi turisták száma, a cég csökkentette az üzemben tartott hajók számát, de a feleslegeseket nem adták el, hanem hat 250 főnél kisebb befogadóképességű típust leállítottak. Ezek közül az egyiket újították fel mostanában. Hasonlóképpen a kilenc szárnyashajó közül hat látja el a forgalmat. A leállított hajókat bármikor elő lehet venni, ha nő az igény, vagy ha öt múlva a mostaniakat már nem érdemes felújítani.
Nem teher az állami tulajdonos
Jóllehet, az elmúlt évben 2,2 milliárd forintra mérséklődött a társaság árbevétele, az adózott eredmény 420 millió forintra emelkedett. „A forgalomesést a költségek mérséklésével tudtuk kompenzálni, ugyanakkor növeltük a hajókon az utaslétszámot és a kikötők kihasználtságát” – mondta el Spányik Gábor, hozzáfűzve, hogy Márton Péter, az MNV vezérigazgatója által októberben vázolt ütemtervet tartani fogják, tehát a PassNave eredményét 2016-ig 500 millió, 2017-től pedig 600 millió forint fölé fogják emelni. Az MNV októberben vásárolta meg a hajózási társaság 51 százalékát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.