Az Európai Bizottság jogszabály-javaslatáról, amely előírná, hogy 2020-ig a nagyobb tőzsdei vállalatok felügyelőbizottságában legalább 40 százalékos arányt kell elérniük a nőknek, azt mondta lapunknak: a cégek felügyeleti testületébe elsősorban alkalmasság alapján kell a szakembereket beválasztani. A minél több női cégvezető eléréséhez szerinte olyan intézkedéseket kell hozni az egyes vállalatokon belül, amely a nők számára lehetővé teszi azt, hogy vezető pozíciókba kerülhessenek.
Saját cégéről elmondta: a Richternél 50 százalék a női középvezetők aránya, ami meghaladja az országos átlagot. Ennek okát abban látja, hogy a Richternél a vállalati kultúra támogatja a nők munkavállalását, vezető pozícióba kerülését. Példaként említette, hogy lehetőség van részmunkaidőre, ami igen fontos segítség lehet a többgyermekes nők számára. Emellett vállalati óvodát is működtetnek, amely jelentősen megkönnyíti az édesanyák helyzetét. Kiemelte azt is, hogy a gyesről visszatérőknek több mint 90 százaléka tartós alkalmazásban marad a vállalatcsoportnál, vagyis nem az történik, hogy csak visszaveszik őket a szülés után, aztán egy éven belül elköszönnek tőlük. Úgy véli, a Richter jó példa arra, hogy egy cég mennyi mindent tehet a saját lehetőségein belül azért, hogy a női munkavállalók szakmai előre menetelét támogatni tudja.
„Amikor 14 évvel ezelőtt elkezdtem dolgozni a Richternél, még nagyon kicsik voltak a gyermekeim, így számomra is nagy segítséget jelentett ez a fajta vállalati kultúra” – mondja a kétgyermekes édesanya. Úgy véli, hogy ő sem tudná betölteni jelenlegi pozícióját, ha nem lenne ilyen nő-, és családbarát a vállalati környezet a Richternél. „Nagy szerepet játszik ebben a vezérigazgató személye is, aki maximálisan figyelembe veszi, hogy a cég magas beosztású női munkatársainak otthon családanyaként is helyt kell állniuk” – emelte ki. Szerinte egy átlagos multinacionális céghez képest a Richter szociális érzékenysége ebben a tekintetben mindenképpen nagyobb.
Bár közvetlenül nincs köze a nők munkavállalásának kérdéséhez, Beke Zsuzsanna kiemelte, hogy négy éve működtetik a Richter a nőkért elnevezésű programot (benne a Terézanyu Klubot, a Terézanyu pályázatot és a Richter Aranyanyu Díjat), amelynek keretében a vállalat a maga eszközeivel hozzá kíván járulni a nők minél teljesebb lelki, társadalmi jólétéhez. A cég számára ugyanis a nők (kezdve a tinédzser kortól egészen a változó korig) kiemelt célcsoportnak számítanak, hiszen a Richter árbevételének mintegy harmada a nőgyógyászati készítmények forgalmazásából származik, amely szegmensben a vállalat világviszonylatban is az egyik meghatározó szereplőnek számít.
A Richter a nőkért program egyik elemét, a több mint egymillió forint összdíjazású Richter Aranyanyu Díjat a vállalat a Rácz Zsuzsa író nevével fémjelzett Terézanyu Klubbal közösen hozta létre. A nők társadalmi megbecsülésének és önbecsülésének növelését célzó elismerést olyan nőknek ítélik oda, akik klasszikus, női segítő szakmákban dolgoznak, és munkájuk nélkülözhetetlen, mégis csekély anyagi és erkölcsi elismerésben van részük. A díjat három kategóriában – pedagógus, orvosnő, egészségügyi szakdolgozó – osztják ki, a díjazottakról szakmai zsűri és közönségszavazás dönt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.