Amíg 2013-ban az ellenőrzésekkor sajnálatosan minden negyedik eljárásban, azaz 24,6 százalékukban szabálytalanságot tártak fel, addig a járművek minőségjavulása okán 2014-ben valamivel kevesebb, minden ötödik vizsgálat, azaz 21,4 százalékuk zárult alkalmatlan minősítéssel.
A taxiellenőrök továbbra is három műszakban, éjjel és nappal, munkanapokon és hétvégén is folyamatosan ellenőrzik a taxiszolgáltatók tevékenységét kiemelt figyelemmel a rögzített hatósági árak betartására. A taxiszolgáltatás-ellenőrzési csoport koordinálja a taxiszolgáltatás-ellenőrzési tevékenységet, amelyet a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság közterület-felügyelőivel, Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyeletével, Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyeletével, a Fővárosi Önkormányzat taxiellenőr munkatársaival, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal központi és területi szerveivel és a BRFK, valamint a Repülőtéri Rendőri Igazgatósággal közösen végez a BKK.
Az ellenőrök összesen 7379 próbautazásos taxiellenőrzést végeztek el 2014. április 30-áig, és csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot: leggyakrabban a nyugtaadási kötelezettség elmulasztását, illetve az előírtnál drágább fuvardíj felszámolását – ugyanakkor a szabálytalanságok csökkenő trendet mutatnak.
Az elmúlt nyolc hónapban elvégzett több mint 7000 ellenőrzés alapján megállapítható, hogy a taxirendelet több elemét betartva a taxismorálban pozitív változást történt. A legjellemzőbb jogsértésnek tekinthető, a taxaméterrel történő csalás vétsége az előző évihez mérten csak kismértékben csökkent, bár március és április jelentős javulást hozott a korábbi hónapokéhoz képest.
Az észrevételek száma az előző év utolsó négy hónapjához képest 9 százalékkal csökkent, ami azt mutatja, hogy a taxiszolgáltatást nyújtó vállalkozások egyre inkább törekednek a vonatkozó jogszabályok betartására.
A nyugtaadásra vonatkozó adatokból megállapítható, hogy míg 2013-ban a próbautazások 25 százalékában nem adtak nyugtát a személyszállítási szolgáltatás összegéről, addig 2014-ben a próbautazások 20 százalékában fordult elő ez a mulasztás.
Az utasok egyre jobban megismerik a BKK taxis ügyfélszolgálatát mivel a panaszokból idén 60 százalékkal több érkezett, mint 2013-ban. Azokat kivizsgáltuk, majd megállapítottuk, hogy a legtöbb esetben jogos sérelmet írtak le, ezért hatósági intézkedést kezdeményeztünk.
A fuvardíjból visszajáró összeg átadásának elmulasztása folyamatosan javuló tendenciát mutat: az első négy hónapban a próbautazások 4 százalékában történt mulasztás, 2014-ben ellenben sikerült ezt a rendeletsértést minimalizálnunk, így a próbautazások mindössze 2 százalékában fordult elő ilyen jellegű probléma.
Összességében megállapítható, hogy az önálló ellenőrzés-sorozat és a különböző hatóságokkal való együttműködés elindította a várt kedvező változást a budapesti taxiszolgáltatásban. A kiemelt területek, azaz a pályaudvarok, valamit a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren kialakult kedvezőtlen állapotok felszámolására, illetve annak törvényes keretek közé szorításához több idő szükséges, hiszen ezeken a helyeken egy több évtizede fennálló helyzetnek kell megváltoznia. Fő feladatunknak tekintjük tehát ezeket az állapotokat normalizálni, ezért ezt a területet a továbbra is kiemelten ellenőrizzük - olvasható a BKK sajtóközleményéből.
A taxik ellenőrzését elsősorban a pályaudvarok, a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér és a belváros taxiállomásai vagy frekventált helyei közelében végezték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.