A Facebook malmára hajtotta a vizet az oldal nemzetközi jellege: ott nemcsak a magyar, hanem a külföldi ismerősökkel is tartani lehet a kapcsolatot. Az átlagfelhasználók többsége számára pedig elegendő egyetlen platform, amelyen kapcsolatban lehet barátaival, ezért a legnépszerűbb oldalra, a Facebookra vándoroltak.
Mostantól nincs értelme tovább fenntartani a hálózatot, amely 2013-ig nyereségesen működött, idén azonban már nem lehetett így üzemeltetni, ezért az origo.hu-t is kiadó Origo Zrt. az idén májusban már nem hosszabbítja meg az iWiW üzemeltetéséről szóló éves szerződését az ezt kezdetektől végző Virgo Systems céggel, hanem június utolsó napján bezárja a szolgáltatást. Az iWiW bezárásával a szájtra készült alkalmazások is megszűnnek, és az iWiW Kapu nevű belépési azonosító szolgáltatás sem fog működni többé.
Az iWiW sikereinek csúcsán 4,7 millióan voltak az oldal tagjai, és mintegy félmilliárd ismeretséget jelöltek be egymás között. A Várady Zsolt ötletéből kialakított iWiW (amit ekkor még WiW-nek hívtak) a Facebooknál egy évvel korábban, 2002-ben indult, 2005 és 2010 között pedig Magyarország leglátogatottabb portálja volt. 2010 végére az iWiW-re és a Facebookra napi szinten már nagyjából ugyanannyi magyar felhasználó jelentkezett be. Ezt követően azonban a jóval nagyobb tőkével bíró rivális elhúzott a magyar hálózattól - olvasható az origo.hu cikkében.
Amikor a legjobban pörgött, akkor az iWiW-nek naponta másfélmillió felhasználót kellett kiszolgálnia. Ez annak ellenére volt így, hogy egészen 2011-ig csak a már bent lévő tagok hívhattak a hálózatba új embereket, de még számukra is elég szűkmarkúan mérték - a korlátozott kapacitás miatt - a kiküldhető meghívók számát. A meghívásos rendszer miatt az iWiW-en jelen lenni sokkal menőbb dolognak számított az első években, mint ma a Facebook használata.
Ezt jól jelzi, hogy amikor kapacitásproblémák miatt 2006-ban hetekig szünetelt a meghívás lehetősége, még a Vatera aukciós oldalon is meghirdettek egy meghívót százezer forintért. A korlátozott számú meghívókkal zajló üzem egyik komoly előnye volt, hogy a kamuregisztrációk rendkívül ritkák voltak, annak ellenére, hogy az oldal üzemeltetői semmilyen személyes iratot nem kértek a felhasználóktól, ahogy azt sok esetben a Facebook ellenőrzés címszóval megköveteli.
Életgörbéjének végén a magyar közösségi oldal főként a vidéken élő, középkorú és idős felhasználók körében volt népszerű, közülük nagyjából hetvenezren léptek be naponta az oldalra az elmúlt hetekben is - írja az origo.hu.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.