Budapesten jelenleg nyolc automata közül választhatnak az ügyfelek, vidéken pedig Szombathely, Eger, Kecskemét és Salgótarján kivételével az összes megyeszékhelyen megjelent az állami vállalat új, 24 órás szolgáltatása. Zala megyében Nagykanizsa is felkerült a csomagautomata-térképre, Pécsre pedig rögtön kettőt telepítettek.
Eddig a Vatera és a Shopline webáruházak a két legjelentősebb szerződött partner. „Eddig nem volt olyan átvételi pont, ahol 100 százalékban elkerülhető a sorban állás és bármely napszakban lehetőség van a küldemény átvételére” – olvasható a posta honlapján a Shopline webáruházat üzemeltető Libri-Shopline Nyrt. üzletfejlesztési igazgatójának, Deák Andrásnak a nyilatkozata. A cég honlapján úgy fogalmaznak: ha egy automatában rendszeressé válik a kapacitáshiány, a napi kétszerin betárolást rendszeresítik. Ha pedig ez több automata esetében válik rendszeressé, csökkenteni fogják az átvételre rendelkezésre álló időt, így felgyorsul a rendszer, és több csomag tárolására lesz mód, ugyanannyi idő alatt. A csomaglogisztikai területen 32 százalékos részesedéssel piacvezetőnek számít a Magyar Posta, árbevételüknek már mintegy 10 százaléka származik ebből a tevékenységből, ez mintegy 15 milliárd forint.
„A Lengyel Posta azt tervezi, hogy saját automata csomagterminál hálózatot alakít ki. Már megkezdte a tárgyalásokat a kiskereskedelmi üzletláncokkal és töltőállomásokkal. Elemzők szerint ez a bejelentés az utolsó pillanatban érkezett a Poczta Polska csomagüzleti tevékenységének szempontjából, tekintettel arra, hogy Lengyelországban már 1100 InPost önkiszolgáló csomagautomata működik” – olvasható a Postás Szakszervezet (PSZ) nemzetközi híreiben. Szintén innen derült ki, hogy a DPD csomagszállító cég új, integrált csomagshop szolgáltatást vezetett be a határokon átmenő csomagok Németország, Ausztria és a Benelux államok közötti szállítására.
Az új szolgáltatás lehetővé teszi magáncímzettek számára, hogy az említett országok bármelyikében található DPD csomagshopban átvegyék vagy visszaküldjék csomagjaikat. A tervek szerint a szolgáltatás hamarosan elérhető lesz Franciaországban és Svájcban, a későbbiekben pedig az Egyesült Királyságban, Portugáliában és a Balti államokban is. „2010-2013 közötti időszakra vonatkozóan készült egy elemzés, mely kimutatta, hogy 40 százalékkal csökkent a postai szektorban dolgozók létszáma. Az ok a központosításokban, az új technológiák bevezetésében és termékek kivezetésében kereshető” – fogalmazott Cornelia Broos, az UNI Europa Posta és Logisztika Ágazat képviselője egy varsói konferencián.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.