– A környezeti kockázatokat bizonyos társadalmi rétegek, etnikai és kisebbségi csoportok másként értékelik és értelmezik.
– Valóban, ez erősen függ a társadalmi csoportok hagyományaitól. A kockázat észlelés tudatosságának növelése, a tudományosan hiteles információk tananyagban való beépítése elősegítheti a megfelelő megelőzési viselkedésmódok kialakulását.
– A fiatalok mindezt könnyen elsajátítják a száraz tankönyvekből, kiadványokból?
– Lehet, hogy vonzóbb, követésre méltóbb, ha népszerű emberek példamutató egészséges életmódjával ismerkedhetnek meg személyes találkozókon. Az ő környezetkultúrájuk, a környezetvédelemmel kapcsolatos megnyilvánulásaik nagyon sokat segíthetnek a fiatal nemzedékek attitűd- és értékrend formálásában. Ezért vallom, hogy az ifjúság fokozott szociális érzékenységére építve lehetne erősíteni a környezetvédelemre, illetve egészséges életmódra való nevelést.
– Ezen a területen milyennek tartja az oktatás színvonalát?
– Heterogén és egyenetlen felsőoktatási intézményeinkben a környezeti, környezet- és természetvédelmi oktatás színvonala, ismerettartalma. Különösen a bölcsészettudományi, kereskedelmi, egyházi és művészeti jellegű főiskolákon nem, vagy alig lelhető fel a tantervekben ilyen jellegű ismeretanyag. Magyarország környezeti állapotának és az állampolgárok környezethez való viszonyulásának javításában a felsőfokú szakemberképzés kulcsszerepet játszik, stratégiai kérdés. Világszerte és hazánkban is jogos igény, hogy minden pedagógus kötelezően részesüljön legalább alapszintű környezeti képzésben, hogy tovább adhassák tudásukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.