Az ország hét statisztikai régiójában ugyan egyaránt növekedett a turizmus 2013 első negyedévében, de a legcsekélyebb bővülést a Közép-Magyarország után második legnagyobb forgalmat bonyolító Nyugat-Dunántúl mondhatta magáénak.
"Január-márciusban összesen 268 ezer vendég 785 ezer éjszakára kereste fel a régiót, ami 3,8 százalékkal, illetve 0,9 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Külföldről 2,6 százalékkal kevesebb éjszakára érkeztek, s ezt a növekvő hazai érdeklődés alig tudta ellensúlyozni” – közölte a KSH. A nyugat-dunántúli vendégéjszakák meghatározó részét, 86 százalékát a tíz legnagyobb kereskedelmi szálláshely-forgalommal rendelkező településen töltötték el a vendégek, közülük is a legtöbb időre a hévízi és a büki szálláshelyeken maradtak. Nem túl bíztató, hogy zuhan a német és az osztrák turisták érdeklődése, a csehek pedig sokan jönnek, de átlagosan kevesebb, mint három napot maradnak. Mint országszerte szinte mindenhol, így Nyugat-Dunántúlon is csak az oroszokban lehet bízni, a régióba 20 százalékkal többen jöttek, ráadásul átlagosan 8 éjszakát maradtak.
Persze az oroszok egyedül még nem tesznek csodát. „2014. első három hónapjában a nyugat-dunántúli szálláshelyek 22,8 százalékos férőhely-kihasználtsággal üzemeltek, ami 2,3 százalékkal kedvezőtlenebb a tavaly ilyenkorinál” – írta a KSH. A szerény forgalomnövekedés ellenére a szálláshelyek 11,6 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ami folyó áron 5,4 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában. „Meg kell jegyezni, hogy szállodáink 2014 márciusi eredményei lényegesen elmaradtak az év első két hónapjában elérttől, a várakozásoktól. Akkor is így van ez, ha figyelembe vesszük, hogy 2013-ban márciusban, idén áprilisban voltak a húsvéti ünnepek, melyek a szállodai üzletmenetben nagy súllyal bírnak” – fogalmazott a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége. Szerintük a gyengébb teljesítmény oka, hogy a bel- és külföldi kereslet is csökkent, pedig az átlag szobaár az egyik legalacsonyabb az EU-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.