A műszakilag összetettebb alkatrészek gyártása azt is jelenti, hogy az ágazat egészét kevésbé érinti a termelés esetleges stagnálása, ami inkább a tömegmárkák beszállítóit fenyegeti – mondta el lapunknak Németh István, Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ) főtitkára.
A tagvállalatok egyértelműen növelték forgalmukat az elmúlt évben, visszaesést csupán a technológailag fejletlenebb cégeknél tapasztaltak, ami aláhúzza, hogy az innováció és a beruházás eredményez megrendeléseket.
A magyar tulajdonban lévő vállalkozások közt is szép számmal vannak olyanok, amelyek erőteljesen fejlődnek, tehát nem csupán a multinacionális csoportok magyar leányvállalatai növekedtek együtt a piaccal.
Németh István örvendetesnek tartja, hogy a gyártás mellett egyre több világcég hoz K+F tevékenységet hazánkba. Így összesen több ezer mérnöknek ad munkát az Audi, a Bosch, a Continental illetve a Knorr-Bremse.
Emellett folyamatosan érkeznek hírek a termelőkapacitás-bővítő beruházásokról. Így például egy hete avatták fel az autóalkatrészeket gyártó katalán érdekeltségű AMES Hungaria mintegy 1,3 millió euróból épült üzemcsarnokát Szentgotthárdon, ahol öt éven belül egy tízezer négyzetméteres csarnokot is létesítenek. A 18 fős kisüzemben havonta 60-80 ezer Spanyolországból érkező autóipari alkatrész mechanikus megmunkálása történik.
Mintegy ötmilliárd forint értékben bővíti mosonszolnoki telephelyét a BOS Automotive Products Magyarország: a vállalat kétszáz új munkahelyet teremt a 2017-ig megvalósuló beruházással, amit a kormány 316 millió forinttal támogat. A cég két magyar üzemében, Mosonszolnokon és Győrladaméron mintegy ezernégyszáz ember csomagtér rolót, poggyásztér elválasztó biztonsági hálót, valamint napfényvédő-árnyékolót gyárt.
Az elmúlt tíz évben a cégcsoport 95 millió eurót fektetett be Magyarországon. Szintén ebben a hónapban avatták fel az Eagle Ottawa szolnoki beruházását. Az autóipari bőrgyártással foglalkozó észak-amerikai cégcsoport üzemét kétmilliárd forintból 13 400-ról 19 000 négyzetméterre bővítették, ennek révén 60 százalékkal növelték a gyártókapacitást. Így az év végére várhatóan 1200-ra nő a korábbi 600 fős dolgozói létszám.
Egyedi kormánydöntéssel juttatott 505 millió forintos támogatással indít 6,4 milliárdos beruházást Győrben a nehézjárműipart kiszolgáló öntvényeket gyártó Busch-Hungária Kft. A beruházással 105 munkatárssal növeli mai 250-es létszámát 2017 végére. A világ húsz legnagyobb, az autógyáraknak közvetlenül beszállító úgynevezett első körös alkatrészgyártója közül 15 Magyarországon is létesített telephelyet. Közülük az öt legnagyobb gyártó 5700 magyar kis-és közepes vállalattal áll alvállalkozói beszállítói kapcsolatban – tájékoztatta lapunkat a MAJOSZ, amelynek 210 tagvállalata 41 ezer főt foglalkoztat.
A legfrissebb adatok szerint amíg tavaly 112 ezer, az idén már csaknem 127 ezer munkahelyet tart fenn a 712 magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipari vállalkozás. Az ágazat által előállított termelési érték az év első öt hónapjában a teljes feldolgozóipari termelés ötödét is meghaladta a tavalyi 18 százalék után, és a teljes magyar termékexporton belül már 20,4 százalék a járműipar részesedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.