BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen lesz az idei balatoni szezon?

Az eddigi eredmények alapján a Magyar Turizmus (MT) Zrt. arra számít, hogy a nyári főszezon is jól alakul a Balaton régióban; a partnerek kedvező előfoglalási adatokról számoltak be, a Balaton magas vízállása jó feltételeket teremt ahhoz, hogy a víz minősége kitűnő maradjon - mutat rá keddi hírlevelében az MT Zrt.

A KSH adatai szerint 2013-ban a régió kereskedelmi szálláshelyein 1,354 millió vendég töltött el 4,6 millió vendégéjszakát, ez a vendégek és a vendégéjszakák számában is 5,3 százalékos növekedés volt az előző évhez képest.

A kedvező tendencia 2014 első négy hónapjában is folytatódott: a KSH legfrissebb adatai szerint a Balaton régióban 2014. január-áprilisban 10,5 százalékkal több vendéget és 7,5 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. Ez a belföldi vendégéjszakák 10,1 százalékos és a külföldi vendégéjszakák 3,6 százalékos növekedésének köszönhető.

Kiemelik, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján a Balaton a legnépszerűbb turisztikai régió a belföldi utazók körében, a külföldi vendégforgalom tekintetében pedig Budapest után a második leglátogatottabb turisztikai célpont. A legnépszerűbb magyarországi városok listáján is több város szerepel a Balaton régióból: Hévíz, Siófok, Balatonfüred, Zalakaros, Balatonszemes, Keszthely.

A Balaton turisztikai régióban található a magyarországi kereskedelmi szálláshelyi férőhelyek több mint 25 százaléka. A vendégek 15,3 százaléka a vendégéjszakák 20,2 százalékát tölti a magyar tengernél. A régióban regisztrálják a belföldi vendégek 22,4 százalékát, a belföldi vendégéjszakák 26 százalékát, illetve a külföldi vendégek 8,1 százalékát, a külföldi vendégéjszakák 14,9 százalékát.

A vízparti utazások jellemzőinek köszönhetően az átlagos tartózkodási idő - 3,4 nap - meghaladja az országos átlagot - emeli ki a közlemény.

Az MT Zrt. kiemelten kezeli a Balaton régió népszerűsítését - jelezték a hírlevélben. A társaság nemzeti turisztikai marketingtervben is kiemelt régióra fókuszálva egész évben számos akciót és kampányt bonyolít le bel- és külföldön, együttműködésben az érintett szakmai szervezetekkel és turisztikai szolgáltatókkal. A www.itthon.hu oldal Nyár – 2014 menüpontjában lehet válogatni egyebek között a legjobb strandok, a nyár legjobb kulturális, gasztronómiai és családi fesztiváljai között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.