BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen lesz az idei balatoni szezon?

Az eddigi eredmények alapján a Magyar Turizmus (MT) Zrt. arra számít, hogy a nyári főszezon is jól alakul a Balaton régióban; a partnerek kedvező előfoglalási adatokról számoltak be, a Balaton magas vízállása jó feltételeket teremt ahhoz, hogy a víz minősége kitűnő maradjon - mutat rá keddi hírlevelében az MT Zrt.

A KSH adatai szerint 2013-ban a régió kereskedelmi szálláshelyein 1,354 millió vendég töltött el 4,6 millió vendégéjszakát, ez a vendégek és a vendégéjszakák számában is 5,3 százalékos növekedés volt az előző évhez képest.

A kedvező tendencia 2014 első négy hónapjában is folytatódott: a KSH legfrissebb adatai szerint a Balaton régióban 2014. január-áprilisban 10,5 százalékkal több vendéget és 7,5 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. Ez a belföldi vendégéjszakák 10,1 százalékos és a külföldi vendégéjszakák 3,6 százalékos növekedésének köszönhető.

Kiemelik, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján a Balaton a legnépszerűbb turisztikai régió a belföldi utazók körében, a külföldi vendégforgalom tekintetében pedig Budapest után a második leglátogatottabb turisztikai célpont. A legnépszerűbb magyarországi városok listáján is több város szerepel a Balaton régióból: Hévíz, Siófok, Balatonfüred, Zalakaros, Balatonszemes, Keszthely.

A Balaton turisztikai régióban található a magyarországi kereskedelmi szálláshelyi férőhelyek több mint 25 százaléka. A vendégek 15,3 százaléka a vendégéjszakák 20,2 százalékát tölti a magyar tengernél. A régióban regisztrálják a belföldi vendégek 22,4 százalékát, a belföldi vendégéjszakák 26 százalékát, illetve a külföldi vendégek 8,1 százalékát, a külföldi vendégéjszakák 14,9 százalékát.

A vízparti utazások jellemzőinek köszönhetően az átlagos tartózkodási idő - 3,4 nap - meghaladja az országos átlagot - emeli ki a közlemény.

Az MT Zrt. kiemelten kezeli a Balaton régió népszerűsítését - jelezték a hírlevélben. A társaság nemzeti turisztikai marketingtervben is kiemelt régióra fókuszálva egész évben számos akciót és kampányt bonyolít le bel- és külföldön, együttműködésben az érintett szakmai szervezetekkel és turisztikai szolgáltatókkal. A www.itthon.hu oldal Nyár – 2014 menüpontjában lehet válogatni egyebek között a legjobb strandok, a nyár legjobb kulturális, gasztronómiai és családi fesztiváljai között.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.