Az Európai Bizottság állásfoglalása szerint a felvásárlás nem kelt aggályokat, mivel a két cég együttes piaci részesedése a fejhallgató piacon alacsony lesz, emellett a kemény versenyre kell számítaniuk ezen a területen, illetve az online zeneszolgáltatásban egyaránt. Az összesen 3 milliárd dollár értékű akvizíció az Apple történetének legnagyobb összegű felvásárlása. A megállapodás értelmében 2,6 milliárd dollárt készpénzben, a fennmaradó 400 milliót pedig részvényekben fizetik ki.
A Beats Electronics prémium kategóriás mikrofonok és fejhallgatók gyártására szakosodott, januárban pedig egy előfizetős online zenei szolgáltatást is elindítottak Beats Music néven. Valószínűleg ez utóbbi keltette fel igazából az Apple érdeklődését, igaz, azt nem lehet tudni, hogy a havonta tíz dollárba kerülő szolgáltatásnak mennyi felhasználója van. A vonzerejét ugyanakkor növeli, hogy a Beats megállapodott az AT&T-vel is a megoldás forgalmazására, ami jelentősen megnöveli a potenciális közönséget.
A kiszemelt vállalat tavaly 1,2 milliárd dolláros bevételt ért el, és a sikereinek köszönhetően a közelmúltban 500 millió dolláros befektetéshez jutott egy kockázati tőke cégtől. Az Apple eddigi legnagyobb összegű akvizíciója 400 millió dolláros volt 1997-ben, akkor a NeXT Computer Systems-t vették meg.
Az Apple részéről indokoltnak tűnik az erősítés, a társaság ugyanis igen visszafogott harmadik üzleti negyedévet zárt. Az április-júniusi időszakban 37,4 milliárd dolláros bevételt ért el a vállalat, ez 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A társaság nyeresége 7,75 milliárd dollár volt, ami 12 százalékos bővülést jelentett 2013. hasonló időszakához képest. Az április-júniusi időszak profitja megfelelt az előzetes elemzői várakozásoknak, a bevétel kis mértékben elmaradt azoktól. A cég részvényárfolyamát nem befolyásolták számottevő mértékben a friss üzleti adatok.
A harmadik üzleti negyedévben is az iPhone-ok bizonyultak a társaság legsikeresebb termékeinek, 35,2 milliót adtak el az okostelefonokból, ez négymillióval több, mint egy évvel korábban. Összesen 19,8 milliárd dollár jött a készülékek értékesítéséből, ami a cég teljes negyedéves forgalmának 53 százaléka volt.
Rossz hír a cég számára, hogy másik húzóterméke, az iPad igen rossz negyedévet zárt. A táblagépből 13,3 milliót tudtak csak eladni, ez 9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és 19 százalékkal a január-márciusi forgalomtól. Ez egyébként már a második negyedév volt zsinórban, amikor esett az iPad-értékesítés. Ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az Egyesült Államokban csökkent a táblagépek iránti kereslet az év elején, ami főként nagykijelzőjű okostelefonok térhódításának tudható be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.