BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szuperautó-technika egy kerekes székben

Elektromos kerékpárból származó akkumulátort és vezérlést építettek egy szuperautó-rajongó kerekesszékébe a horvát Rimac cég mérnökei.

Rolly Bugnar számára a hatótáv kérdése az egyik legfontosabb a hétköznapok során, az életét kerekesszékben töltő fiatalembernek eddig legfeljebb 10 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel. A fiatalember hallott arról, hogy a Rimac Automobili elektromos szuperautót fejleszt, és megkereste a céget, tudnának-e rajta segíteni. Mate Rimac, cégalapító és -vezető örömmel fogadta a kihívást, hiszen már most is többféle termékre adaptálták az akkumulátor-technológiájukat, például a Greyp elektromos kerékpár is ilyet használ. Innen származik az 1,3 kWh kapacitású lítium-ion akku és az elektronika, amihez egy új vezérlőt készítettek. Végül több hónapos munka kellett ahhoz, hogy kellően megbízhatóan működjön a rendszer, de most elkészült a nagy mű. A korábbi 10 helyett immár 60 kilométer a hatótávolság, az akkumulátor tömege 31,7 kg helyett 21,1 kg, és a tervezett élettartam is tízszerese az eredeti ólomsavas akkunak, hiszen nem évente kell cserélni a telepet, az legalább tíz évig kapacitás-vesztés nélkül fog működni.

A Rimac Automobili egyelőre nem tervezi, hogy kereskedelmi forgalomban is kínálja a lítium-ion akkumulátoros kerekesszéket. Azt nem árulták el, mibe kerül az átalakítás, a kiindulási alapot jelentő Greyp biciklinek 6500 euró a listaára, és ugye erre még rájön a több hónapi fejlesztőmunka költsége is. A Rimac megfelelő igény esetén kész foglalkozni a fejlett elektromos rendszerű kerekesszékek gyártásával, kérdés, lesz-e olyan társadalombiztosító, amely felvállalja a magasabb költségeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.